הנשיאה נגד השרה

מרים נאור לאיילת שקד: "לא נמשיך בהידברות"

נשיאת ביהמ"ש העליון פנתה במכתב תקיף לשרת המשפטים והודיעה כי הצעת החוק בנושא מינוי שופטים היא "אקדח על השולחן" ולכן היא תפסיק את ההידברות איתה (חדשות, בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
נתק? מרים נאור ואיילת שקד בחתונת משפחת יוסף (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, פנתה במכתב תקיף לשרת המשפטים איילת שקד והודיעה לה כי תפסיק לשתף איתה פעולה בכל הנוגע לוועדה למינוי שופטים.

זעמה של הנשיאה פרץ בשל הצעת חוק פרטית אותה הגיש רוברט אליטוב בוועדה ולפיה יוכלו למנות שופטים ברוב רגיל ולא דווקא ברוב מיוחס, כלומר, כיום יש צורך ברוב של 7 מתוך 9 או לפחות של עד שתיים פחות ממספר חברי הוועדה כדי להביא למינויו של שופט.

לטענת הנשיאה, העובדה ששקד לא התייחסה להצעת החוק הזו ושללה אותה רומזת שהיא עומדת מאחוריה ומעוניינת לעשות בה שימוש כאיום נגד שופטי בית המשפט ולהביא למינויים משלה גם ללא רוב מיוחס.

לאור הטענות הודיעה נאור כי שופטי בית המשפט לא ישתפו פעולה עם השרה בכל הנוגע לוועדה למינוי שופטים ויפעלו באופן עצמאי. נאור הדגישה כי למרות הדברים היא לא רואה סיבה שלא לשתף פעולה בנושאים שוטפים אחרים.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה היום (חמישי) למכתבה של נאור כשהיא בעצם מתעלמת מדבריה של נשיאת בית המשפט העליון, ואמרה "ישיבות הוועדה לבחירת שופטים ימשיכו כסדרן. בימים הקרובים תפורסם רשימת המועמדים לבית המשפט העליון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר