פקקי הענק ליד רמות מסכנים חיים

"לא מציע לאף תושב רמות לקבל התקף לב בזמן הפקקים"

אלי פולק, תושב שכונת רמות וממייסדי 'איחוד הצלה' על המצור בירושלים: "ביה"ח הכי קרוב לשכונת רמות הופך להיות במרחק של יותר משעה, זה לא נורמלי". משרד התחבורה התערב במשבר (חדשות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אמבולנס תקוע בפקקים באזור (צילום: אגף מדיה איחוד הצלה)

"מצב הפקקים בשכונת רמות הוא סכנת נפשות של ממש" - כך אומר ל"כיכר השבת" אלי פולק, מנכ"ל ישראלייף וממייסדי איחוד הצלה. "כל מצב של פקק או ערים פקוקות מקשה על הצלת חיים כשצריך להגיע מהר. במקרה הזה מדובר במשהו שלוקח שכונה שלמה וסוגר אותה. מכל הכיוונים אין לאן לצאת". פולק אומר את הדברים בעקבות העלאת הנושא לסדר היום ב"כיכר השבת".

הפקקים בצומת גולדה (צילום: אבי דנינו)

לדבריו, היו כבר מקרים של סכנת חיים בגלל הפקקים. "היו לנו כמה מקרים בפקקים השבוע שהאמבולנס לא יכל להגיע כדי לפנות את מי שזקוק לטיפול רפואי ואנו נערכנו בצורה שונה בשכונה באמצעות האופנועים שלנו שנתנו מענה מהיר אך עדיין לא מספק במקרים שיש צורך לפנות לבית החולים".

עד כמה זה מסוכן? "אני מציע לכל האנשים לא לקבל התקף לב בעת הפקקים", אומר פולק בחיוך של הומור שחור, "כשההגעה נמשכת לאורך זמן, זה חשש חיים. גם במקרה של החייאה מוצלחת שצריך "להעיף" לבית החולים הזמן הוא קריטי וחשוב".

האופנועים יכולים לצלוח את הפקק ולהגיש עזרה ראשונה, אך לא לפנות חולים לבית חולים (צילום: אגף מדיה איחוד הצלה)

פולק מסביר כי גם מקרים "רגילים" הופכים לסכנת נפשות של ממש במקרה של פקק כזה שאין דרך יציאה ממנו. "השבוע הגענו כדי לסייע למקרה של אדם שמגיע עצמאית בכל בוקר לטיפול רפואי בבית החולים, הוא יצא בזמן הרגיל אך פשוט היה תקוע והתקשר אלינו לדעת איך אפשר לעזור לו כי איחור לטיפול שלו זה סכנת חיים. מקרה נוסף היה של הורים לילדה הסובלת מפרכוסים. הם נסעו איתה לבית חולים ונתקעו בפקק והם חששו לסכנת נפשות וביקשו שיבוא אופנוע שייסע לידם אם יקרה ח"ו איבוד הכרה".

מבט מלמעלה (צילום: אבי דנינו)

לטענתו כבר זמן רב שאיחוד הצלה מתריע על הסכנה, "הרבה זמן מדברים על זה, לאחרונה זה העלה רף בצורה מטורפת לגמרי. נעשו פניות גם במסגרת איחוד הצלה ותושבים ברמות. השכונה הכי גדולה בירושלים ברמת גודל של עיר כ-60 אלף תושבים והשכונה הזו נצורה מכל הכיוונים שלה. זה זמנים רגילים, אני לא רוצה לחשוב על קטסטרופה של מלחמה", מתריע פולק.

"אנחנו נערכנו בינתיים לסיוע בתוך השכונה, מבחינת איחוד הצלה ברמות התארגנו לתת תשומת לב מיוחדת בשעות הפקקים מתוך ידיעה שכל מקרה פשוט יכול להתפתח לאסון גדול", אומר פולק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר