מצור בירושלים

תושב רמות: אני משחית מדי בוקר שעה וחצי

מעבר לסיוט היומיומי והזמן שהולך לשווא - מדובר בסכנת חיים של ממש. האמבולנסים תקועים אף הם בפקק שאין לו מוצא. האם נצטרך לחכות לאסון כדי לומר "אמרנו לכם"? (טור אישי)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הפקק המסוכן (צילום: אבי דנינו)

אנו נוהגים לחשוב שהפקקים הגדולים מידי בוקר שמורים לאזור המרכז ולמטרופולין תל אביב, אך מתברר כי תושבי ירושלים סובלים לא פחות מפקקים קשים ומסוכנים (כן כן...) במיוחד בציר שמתחבר מכביש 443 למרכז העיר.

כתושב שכונת רמות בשנתיים וחצי האחרונות, אני נאלץ להשחית מידי בוקר כשעה וחצי כדי לצאת מהשכונה ולהגיע לגבעת שאול. אלו מביניכם שמכירים את ירושלים יודעים כי מדובר במרחק נסיעה של 10 דקות לכל היותר בשעות שאינן פקוקות. אינני מצפה ששעות הבוקר יהיו פתוחות לחלוטין אך התחושה שלי ושל חבריי לשכונה שאנו נמצאים במצור.

קרא עוד:

כביש 443 שהיה בעבר כניסה שולית לירושלים הפך לכניסה לגיטימית במיוחד לאור הפקקים של כביש מספר 1. אפליקציות הניווט השונות ממליצות לנהגים להשתמש בו וכך הופכים את ציר גולדה מאיר, ציר היציאה היחיד של השכונה, לאחת הכניסות החשובות של ירושלים.

הייטק זה כמובן חשוב ונצרך וקיומו של הר חוצבים בירושלים הוא דבר חיובי, אך משום מה מתכנני האזור לא הסתייעו בפתרונות הייטק (מחשבון לדוגמה...) כדי למדוד את כמות הרכבים שיגיעו למקום מידי יום וכמובן שלא טרחו לתכנן כניסות ויציאות כראוי.

את מחיר הטיפשות משלמים במזומן מידי יום עשרות אלפי תושבי רמות שנאלצים להשחית את זמנם ואת מיכלי הדלק שלהם כדי לצאת מהשכונה לעבודה או ללימודים.

שר התחבורה מדבר על רכבת מהירה עד לכותל המערבי ועל הרכבת הקלה שתגיע עד לרמות, אינני רוצה אפילו לדמיין את המצב בו נהיה אם גם יהיו עבודות בציר הפקוק והמחריד הזה.

מעבר לסיוט היומיומי והזמן שהולך לשווא - מדובר בסכנת חיים של ממש, אם איתרע מזלו של מישהו והוא נזקק לפינוי דחוף לבית החולים הוא זקוק למסוק ולרחמי שמים מרובים. אם חס ושלום יקרה בשכונה אירוע חירום זה ייגמר ח"ו באסון. האמבולנסים המייללים תקועים אף הם בפקק שאין לו מוצא. כביש גולדה מאיר הוא הכניסה והיציאה היחידים של שכונת רמות וצוואר הבקבוק הזה אם לא ייפתח בקרוב יכול להוביל לאסון מחריד.

האם שוב נצטרך לחכות לאסון כדי לומר "אמרנו לכם"? האם שוב נבכה לשעבר ונתקן דברים שמלכתחילה היו צריכים תיקון? האם הארנונה היקרה שלנו לא מספיקה כדי שנקבל איכות חיים סבירה הכוללת יציאה נורמלית מהשכונה מבלי לחשוש שנאלץ להיתקע שעה וחצי?

תושבי רמות יוצאים למאבק לא רק על הנוחות כי אם גם על החיים שלהם ובעיריית ירושלים ומשרד התחבורה יצטרכו באופן בהול לפעול לפתרון הסיוט המסוכן.

>> גם אתם סובלים מהפקק? נתקעים בו מדי בוקר?
מערכת "כיכר השבת" ממתינה לסיפור שלכם - כאן <<

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר