משאל עם לחינם?

מכה לממשלת בריטניה: ה'ברקזיט' בסכנה

כל עליית תרזה מיי לכס ראשות ממשלת בריטניה, אירעה בזכות משאל העם ההיסטורי ביוני האחרון - בעד עזיבת האיחוד האירופי. החלטת בית המשפט הגבוה גורמת לזעזוע (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה תרזה (צילום: Frederic Legrand - COMEO / Shutterstock)

בית המשפט הגבוה לצדק בבריטניה פרסם היום (חמישי) את פסק דינו: אין רשות לתרזה מיי ראשת הממשלה להתחיל את הליך היציאה מהאיחוד האירופי, ה'ברקזיט', ללא קבלת אישור הפרלמנט לצעד הזה.

בחודש שעבר אמרה ראשת הממשלה השמרנית כי ממשלתה תפעיל את סעיף 50 של אמנת ליסבון, המוציא לדרך את תהליך הפרישה מהאיחוד האירופי, עד סוף מרס הקרוב. מאותו הרגע יהיו לה שנתיים להגיע להסדר על תנאי הפרישה, ומועד הפרישה המעשי יהיה בסוף מרס 2019.

כדי לא לסכן את החלטת האזרחים במשאל העם בעד ה'ברקזיט' ולהמנע מהזדקקות לאישור הפרלמנט, תרזה מיי הסתמכה על איזושהי פרוצדורה חוקית שמאפשרת לממשלה הבריטית לפרוש מאמנות בינלאומיות, אך ערעורם של מתנגדי הפרישה לבית המשפט הגבוה לצדק בטענה שעזיבת האיחוד האירופי תגרום לשלילת זכויות, כמו חופש תנועה בתוך גוש המדינות האירופי, ועל כן מתחייב אישור הפרלמנט לזה - התקבל, כאמור.

כזכור, כל עלייתה של תרזה מיי לשלטון בבריטניה, אירעה כתוצאה מהתפטרות ראש הממשלה ממפלגתה דיוויד קמרון לאחר שאזרחי ארצו הצביעו בניגוד לדעתו במשאל העם ההיסטורי ביוני האחרון - בעד עזיבת האיחוד האירופי.

הממשלה בלונדון כבר מיהרה היום להודיע, כי בכוונתה לערער על הפסיקה בבית המשפט העליון שמזעזעת את עיקר קיומה. תהליך הערעור יחל ב-5 לדצמבר. דובר הממשלה פרסם הודעה רשמית בה נאמר: "המדינה הצביעה לעזוב את האיחוד האירופי במשאל עם שאושר על ידי הפרלמנט. הממשלה נחושה לכבד את תוצאת משאל העם. אנחנו נערער על הפסיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר