הסטודנטית השחורה שגילתה כי סבה נאצי, תרצה בבית כנסת

"סבא שלי היה יורה בי: אישה שחורה מגלה את העבר הנאצי של משפחתה" - זהו שם ספרה החדש של הנכדה, המתעד את שהתחולל בחייה לאחר הגילוי המרעיש אליו התוודעה (חדשות, בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנאצי ונכדתו (צילומסך: מתוך The Experiment ביוטיוב )

ג'ניפר גטה, סטודנטית גרמניה ממוצא ניגרי, תגולל את סיפור משפחתה המפעים בהרצאה בסוף השבוע הזה בבית כנסת בטורונטו שבקנדה, במסגרת 'שבוע השואה' המצוין שם - כך מדווח היום (חמישי) אתר lphinfo.

כפי שהיא כבר מתארת בספרה, לפני תשע שנים נכנסה ג'ניפר טגה לספרייה בעיר הולדתה בגרמניה, כדי לחפש ספרים להם נזקקה לצורך עבודתה האקדמית. למרבה הפתעתה, באחד הספרים שמנתח תקופת משבר כלכלי היסטורי, ניבטה לנגד עיניה תמונתה של אימה הביולוגית מבין דפיו.

ברגע זה החלה התפנית בחייה. המסע לגילוי האמת על עברה המשפחתי והסיבה לאזכור אמה בספר שפתחה - יצא לדרך מבחינתה. במהלך המחקר הפרטי שביצעה, היא גילתה פרט מצמרר: סבה מצד האם, אמון גות', הוא פושע מלחמה נאצי. "הקצב מפלאשוב" הוא כינוי שמוכר היטב לחוקרי השואה. לאחר השואה הוא הועמד לדין על היותו אחראי לרצח של יותר מ-10,000 בני אדם והוא אף הוצא להורג ב-1946 בתום תהליך האישום וההרשעה שלו.

"סבא שלי היה יורה בי: אישה שחורה מגלה את העבר הנאצי של משפחתה" - זהו שם ספרה החדש של נכדתו, טגה, המתעד את שהתחולל בחייה לאחר הגילוי המרעיש אליו התוודעה. טגה נולדה לאמה, בתו של גות' הנאצי, מנישואיה הקצרים לגבר ממוצא ניגרי. בגיל 7 היא אומצה בידי משפחת אומנה, אז גם נותק הקשר בינה לבין אימה הביולוגית ומשפחתה.

הגעתה להרצות בבית הכנסת בטורונטו בסוף השבוע הקרוב, היא לא הפעם הראשונה בה היא באה במגע עם יהודים, מאחר ובמשך כמה שנים היא התגוררה בישראל, ולמדה באוניברסיטת תל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר