עוד ינובון בשיבה

הרבנים זקנים? 'תסתכלו על מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א'

הרשימה שמסעירה את עולם הרבנות בישראל: עשרות רבנים, בהם בכירים, חצו מזמן את גילאי השבעים-שמונים - ובמשרד לשירותי דת נחלצים להגן על המשך כהונתם בטיעון מקורי (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל (צילום: מנדי הכטמן)

12 רבני עיר מכהנים בישראל, חצו את גיל שמונים - כך נחשף היום במסמך רשמי של המשרד לשירותי דת. הרשימה כוללת את רבני הישובים המבוגרים, ומתברר בה גם כי לא פחות מ-40 רבני עיר מכהנים עברו את גיל 70.

גורמים במשרד הגיבו ליוזמה של הגוף הנקרא 'נאמני תורה ועבודה' שמקנטר בעקביות את מוסד הרבנות וטוען לניוון וצורך נואש בהצערת המערכת, כי "זה לא מכבר נפרדנו מהנשיא שמעון פרס ז"ל, שתפקד עד יומו האחרון בגיל 93. כל אחד מאתנו מכיר אנשים בגילאים שמעל ל-90, צלולים ומתפקדים".

את העובדה כי כהונת חלק מהרבנים איננה מוגבלת בזמן, למרות גילם המופלג, הם מסבירים: "יש מי שבגיל 70 יכולת התפקוד שלו יורדת, ויש מי שנשאר צלול ומתפקד גם בגיל 90 ו-100. כזה היה הנשיא נבון ז"ל, וגם פרופ' משה ארנס חצה את גיל 90".

"רב לא נדרש לכושר פיזי, אלא בעיקר לכושר קוגניטיבי, ולא לחינם במקורות זקן מושווה לחכם. הגיל בהקשרים האלה הוא יתרון", מתגוננים היום במערכת הרבנות. "היוזמה למודל רבנות קהילתי-דמוקרטי, היא ספין. הרי הרב אלישיב זצ"ל, הרב עובדיה זצ"ל וייבדל לחיים ארוכים הרב שטיינמן ואחרים, שימשו ומשמשים משענת רוחנית ונפשית לתושבים, גם בגיל זקנה ושיבה".

בין השמות ה"מככבים" ברשימה שנחשפה ב'ynet', ניתן למצוא את רבה של רמת השרון הגאון רבי יעקב אדלשטיין (92) שמונה לתפקידו לפני 65 שנה. כזכור, לפני כמה חודשים הוא אושפז בבית החולים לתקופה ממושכת בגלל מחלה קשה בדרכי הנשימה, ולאחר שנותח, נאלצה תחילה מועצת הרבנות הראשית להכריז עליו כנבצר ולהעביר את סמכויותיו לרבנים אחרים, כפי שנחשף ב"כיכר השבת", ולאחר תקופה אלו הוחזרו לו. במשרד לשרותי דת מציינים כי "הוא משמש כתובת, גם היום בגילו המופלג".

כמו כן נזכרים שם גם הרב יצחק יעקובוביץ' מהרצליה והרב שמחה קוק מרחובות, שניהם בני 86, הרב יהודה וולפא מראשון לציון (85) והרב דוד צדקה מפרדס חנה (80). יצויין, כי רב העיר תל אביב, הרב ישראל מאיר לאו (79), מי שגם כיהן כרב הראשי לישראל, צפוי לפרוש בקרוב לגמלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר