צרפת: 4 מסגדים החשודים בהקצנה נסגרו

על פי החלטת שר הפנים הצרפתי הודיעו אתמול (ה') שלטונות צרפת, על סגירתם של 4 מסגדים, בחשד לקידום האסלאם הקיצוני. בקהילה היהודית מופתעים מההחלטה (בעולם)

עדיאל פרץ, צרפת | כיכר השבת |
המסגד בוויליה-סיר-מרן (צילום: גוגל מפס)

על פי החלטת שר הפנים הצרפתי ברנרד קזנב, המבוססת על חוק ''מצב חירום'', הודיעו אתמול (ה') השלטונות בצרפת, על סגירת 4 מסגדים, בחשד לקידום אידיאולוגיה אסלאמית אלימה ומסוכנת.

החוק החדש מאפשר, ''סגירת בתי תפילה שבהם נלמדים עקרונות המוחזקים כפרובוקציה לאלימות ושנאה, הסתה לפעולות טרור, או המעודדים אותם.'' אמר השר קזנב. ארבעת המסגדים ממוקמים באזור הבירה פריז.

בראשון הממוקם בפרוור וויליה-סיר-מרן [Villiers sur Marne], השוטרים גילו בית ספר איסלמי חשאי בעת הפשיטה בבניין. מסגד אל-איסלח [שמו של המסגד] כבר נודע לשירותי המודיעין בצרפת, בגלל נוכחות יומית של 12 עשר בני אדם שהורשעו באפריל 2016 בשל מעורבותם לכאורה בארגון טרור בסוריה.

המסגד השני, נמצא במחוז יבילין [Yvelines]. הוא ידוע כ-''מקום השפעה של התנועה הסלפית, הדוגלת באסלאם קפדני במיוחד, הקורא לאפליה, שנאה ואלימות'' הזכיר מושל המחוז סרג' מורבאן.

שתי המסגדים האחרונים הם המסגד אל-ראודה בעיר סטיין [Stains], והמסגד אל-פתח בקלישי-סו-בואה [Clichy-sous-Bois], שניהם במחוז סֶן-סַן-דני [Seine-Saint-Denis].

חשוב לציין שבערים אלו, נוכחות קהילות יהודיות רבות,המאורגנים סביב בתי כנסיות, בתי ספר וחנויות כשרות, כלומר, עשרות מטרות אפשריות לפיגועים ח"ו.

בקהילה היהודית מופתעים מאוד במקרה הזה. אחד מבני הקהילה מוויליה-סיר-מרן אמר ל"כיכר השבת": ''האווירה בעיר מעולה ולא נודע לנו על תקרית על רקע אנטישמי'' הוא הוסיף גם: ''שביום כיפור שעבר הכומר והאימאם השתתפו בתפילות בבית כנסת בעיר, אני מתקשה להאמין שמסגד זה היה מבין המסוכנים''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר