המצור בירושלים

משבר רמות: חבר מועצת העיר אליעזר ראוכברגר בטור מיוחד

יש לייצר סדר יום חדש. אי אפשר להמשיך במצב הקיים יום אחד נוסף ואנחנו לא יכולים להמתין לפתרונות עתידיים. יו"ר סיעת יהדות התורה בי-ם בטור מיוחד על הפקקים שמכניסים מידי בוקר את שכונת רמות בירושלים למצור (חרדים)

אליעזר ראוכברגר | כיכר השבת |
אליעזר ראוכברגר, ארכיון (צילום: כיכר השבת)

מחר בבוקר בשעה 7:15, תתייצב סיעת "יהדות התורה" בעירית ירושלים בשכונת רמות, ביחד עם ראש העיר ניר ברקת, מנכ"ל העיריה, מנהל אגף התחבורה, ראשי תוכנית אב לתחבורה ופקידים בכירים נוספים, כדי לבחון מקרוב את הפתרונות המידיים שניתן ליישם על מנת לצמצם ככל הניתן את הפקקים הנוראיים שתוקעים מידי בוקר עשרות אלפי איש המבקשים לנסוע מרמות, רמת שלמה, הגבעה הצרפתית ועוד, אל תוככי העיר, ומוצאים עצמם תקועים בפקק לעיתים שעה ויותר. סיוט של ממש.

קרא עוד:

האמת צריכה להיאמר: פתרונות מלאים שיחסלו לחלוטין את הפקקים, אי אפשר לייצר ביום אחד. זהו תהליך ארוך שמצריך השקעה של משאבים גדולים מאד, כולל מאות מיליוני שקלים בבניית כביש חדש, כביש 22, אודותיו מדברים כבר שנים רבות, ובינתיים הכל דיבורים. אולם בהחלט קיימים כמה וכמה פתרונות ורעיונות שניתן ליישם בשטח כבר מחר בבוקר, וגם אם הם לא יפתרו את כל הבעיה, הם יתנו מענה ראוי לחלק נכבד מן הבעיה, ביכולתם לצמצם משמעותית את הפקקים, והיה זה שכרינו ופועלינו למען עשרות תושבי ירושלים המוצאים עצמם מידי בוקר תקועים בסיוט הזה.

חובה להדגיש ולציין: חברי ואני מתריעים על הפקקים הללו מזה זמן רב, יותר משנתיים ימים. כבר לפני שנתיים קיימתי שני סיורים בשטח, ביחד עם האחראים על התחבורה בעיריה, והצגנו כמה פתרונות אפשריים. ביוזמת חברי סיעת "יהדות התורה" התקיימו שורה ארוכה של דיונים הקשורים לפקקים בכביש רמות ולדרכים לצמצמן. הדיונים הללו התקיימו הן בהנהלת העיר, הן אצל מהנדס העיר, מנכ"ל העיריה, בוועדת תחבורה ובוועדת תכנון ובניה. בכל הפורומים הנכבדים הללו, הוצגו שורה ארוכה של פתרונות עתידיים, פתרונות יפים שיתנו מענה ויחסלו את הפקקים, אך לציבור שמשתרך מידי בוקר במשך שעה ויותר בפקקים הנוראיים הללו, פתרון שייושם בעוד 5 שנים וכדו', זה לא מעניינו.

הוא רוצה להיחלץ מהפקק כבר היום בבוקר. לכל היותר מחר. מה שיקרה בעוד כמה שנים, כמוהו בפתרון הנמצא מעבר להרי החושך.

גם כאשר הובא לדיון ולאישור הבקשה להקים חניון אוטובוסים ענק בצומת רמות, היו אלו חברי ואני שהובלנו את ההתנגדות לאישור הבקשה, ומנענו אותה במשך מספר חודשים. רק לאחר שהוצגו בפנינו מספר ניכר של פתרונות אמיתיים, כולל לוחות זמנים, למצוקת תושבי רמות, רמת שלמה ויתר השכונות, רק לאחר שהלחץ שהופעל על ידינו התניע תהליכים של ממש, ניתן האישור.

כך נראה הפקק מלמעלה (צילום: אבי דנינו)

ואולם כעת הזעקה העולה קובעת שיש לייצר סדר יום חדש. סדר יום שאומר כי אנו לא יכולים להמתין לפתרונות שיגיעו בעתיד, בדמות רמזורים חדשים, הסדרה של צמתים, בניית כביש חדש, הסרת מעגל תנועה ותמרור חדש של דרכי הנסיעה בכבישים באזור הר חוצבים, ועוד שורה של רעיונות שנמצאים כיום בעבודה ותכנון בעירית ירושלים ומשרד התחבורה.

כעת יש ליישם את הרעיונות המיידיים שביכולתם לצמצם את הפקקים, ללא קשר לתוכניות ארוכות הטווח. אחת הבעיות המרכזיות זו התנועה הפונה מכביש רמות להר חוצבים. כדי להתמודד עם בעיה זו, אחד הרעיונות, למשל, הוא להפוך את כביש הכניסה הראשי להר חוצבים, צמוד לתחנת הדלק "פז", לחד סטרי ומעגלי.

כדי ליישם רעיון זה שיאפשר זרימה של התנועה הפונה מכביש רמות להר חוצבים, יש לפרק ולהרוס את מעגל התנועה הקיים שם. אבל עד שיהרסו את מעגל התנועה, הליך שלוקח זמן, אפשר פשוט להציב שם שוטר תנועה למשך שעתיים כל בוקר, שיהפוך את הכביש למעגלי וחד סטרי באמצעות ידיו. פשוט מאד וקל ליישום מיידי.

רעיון נוסף הוא לווסת את הרכבים הנכנסים להר חוצבים, ולהפנות חלק מהתנועה הנכנסת מהכניסה השניה להר, אל הכניסה השלישית. זו שמול רמת תמיר. זאת גם כן באמצעות שוטר שיכווין את התנועה. אפשר גם לנווט לנתיבי נסיעה אחרים את התנועה הנכנסת לירושלים מכיוון כביש 443, את התנועה המגיעה מפסגת זאב, נוה יעקב וכו'.

על זה הדרך, לחברי לסיעה ולי ישנם שורה של לא מעט הצעות ורעיונות נוספים שניתן ליישם ובאמצעותם להביא לצמצום הפקקים והסבל של התושבים, ואת זה נעשה בעזרת ד' היום בבוקר. דבר אחד ברור, לא נרפה, לא ננוח ולא נשקוט עד שהמצוקה הזו תחוסל. כי עם המצב הקיים כיום, אי אפשר להמשיך אפילו יום אחד נוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר