"יוצאים למלחמה על הדמוקרטיה"

הרצוג בעצרת לציון רצח רבין: "תם פרק ממשלת האחדות"

יו"ר המחנה הציוני הכריז בעצרת בכיכר רבין: "תם פרק ההידברות, תם פרק ממשלת האחדות". השר זאב אלקין בירך: "ברוך שפטרנו". הרצוג ל"כיכר השבת": באנו להילחם על הדמוקרטיה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

הנאום הלוחמני של יצחק הרצוג: על פי ההערכות, עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (מוצ"ש) לעצרת לציון רצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל בכיכר רבין בתל אביב. השנה, לראשונה מאז הרצח, לא נערכת עצרת מרכזית, ואת העצרת הערב בתל אביב יזמה מפלגת "המחנה הציוני".

"באנו להילחם על הדמוקרטיה" (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, אמר בנאום שנשא בעצרת כי "הערב לא נדליק נרות. הערב לא נשיר שירי עצב, זה לא ערב לנאומי יגון. הערב אנחנו יוצאים למלחמה על הדמוקרטיה, על הבית, על המדינה".

"לפני 21 שנים הם הבטיחו שישתנו, שילמדו את הלקח ויעשו חשבון נפש. הם צפו בחבורת הבריונים תולים מדים של רבין במדי אס. אס ושתקו. כעבור 21 שנים הם שוב שותקים ושוב עוצמים עיניים. 21 שנים וההסתה שוב כאן. השנאה אותה שנאה, ההסתה אותה הסתה והמנהיג אותו מנהיג".

קהל הרבבות בכיכר - במבט מלמעלה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90)
יובל רבין, בנו של יצחק רבין ז"ל (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"כשחבורת פושעים מטורפים מכנה את שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון בכינוי עלוב שוטה" הוסיף הרצוג והטיח בראש הממשלה בנימין נתניהו, "הוא יושב בבית ושותק. כאשר בריון מאחל למותו של אמנון אברמוביץ', עיתונאי נכה צה"ל בעל עיטור הרמטכ"ל, הוא יושב בבית ושותק. כאשר ח"כ מהקואליציה שלו קורא לקחת בולדוזר ולדרוס את שופטי בית המשפט העליון, ויו"ר הקואליציה שלו לא מהסס לומר שרצח רבין לא היה פוליטי - הוא יושב בבית ושותק".

הקהל בעצרת (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"בימים האחרונים נחצו כל הקווים האדומים. כשראיתי את שתיקת ראש הממשלה מול תקיפות של קצינים, העיוורון מול מורים שלא מקבלים שכר, רופאים שעובדים 48 שעות רצוף ועוד חוטפים קללות על עבודתם, אני אומר עד כאן. וכשאני רואה שראש הממשלה מכריז מלחמה על הדמוקרטיה. אני אומר עד כאן - תם פרק ההידברות, תם פרק ממשלת האחדות. לא ניתן לאף אדם, לאף בריון ולאף מנהיג להמשיך להסית ולשנוא. לא לחבר כנסת, לא לשר ולא לראש הממשלה. ברוח רבין אנחנו נדאג לביטחון טוב יותר מליברמן שנותן לחמאס לטפטף טילים מעל אנשי הדרום. וברוח רבין נדאג לתושבי הצפון טוב יותר מנתניהו שדואג להם לפני בחירות".

"אנחנו לא נחשוש להגיע לביטחון ולשלום אמת. יצחק רבין ושמעון פרס זכרם לברכה היו אנשי שלום אבל לא היססו לחסל כל אויב כי הם הושיטו יד לשלום", אמר הרצוג. "בזמן שהם בנו את כוח המגן של צה"ל והקימו תעשיה אווירית, רבין, פרס ובגין לא חששו מדעה שונה וקידשו את הדמוקרטיה, בלי שנאה ובלי השתקה".

מיכל פרומן, בתו של הרב מנחם פרומן נואמת בעצרת (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

"יצחק," הוסיף הרצוג "אני מבטיח לך מכאן שלא ניתן לאף מנהיג לפרק את הדמוקרטיה והחברה הישראלית. פנינו לדיאלוג, אבל מי שיסית ויתלהם ייתקל ביד קשה. יצחק, את הרצח שלך לא הצלחנו למנוע, אבל הערב אנחנו כאן שואגים יחד - לא לשנאה, לא להשתקה".

בתוך כך, השר זאב אלקין התייחס הערב להצהרת הרצוג כי תם פרק ההידברות עם ממשלת נתניהו וצייץ בטוויטר: "הרצוג הודיע כי תם פרק ההידברות על ממשלת אחדות. ברוך שפטרנו! אז בחודשיים האחרונים הייתה הידברות? למרות ההכחשות במוצאי ראש השנה? מבולבלים? גם אנחנו", צייץ השר בטוויטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר