פרסים לנהגים זהירים: משטרת האושר בכביש

המשרד לענייני אושר של איחוד האמירויות שולח שוטרי תנועה להעניק מתנות לנהגים שמצייתים לחוקי התנועה. גם לנהגים פרועים יש תקווה

רועי קייס, ynet | כיכר השבת |
(מתוך Ynet)

בפברואר 2016 הצליחה איחוד האמירויות העשירה להרים הרבה גבות בעולם עם יצירת משרד ממשלתי מקורי במיוחד, "המשרד לענייני אושר". מטרת המשרד היא לגרום לתושבים להיות מאושרים יותר מול חוסר היציבות באזור, המלחמות ושפיכות הדמים הבלתי פוסקת.

מי שניצח על אותו מהלך הוא ראש הממשלה וסגן הנשיא, שליט דובאי הבלתי מעורער, השייח מוחמד בן ראשד. האיש הכריז אז על מינוי שרי הממשלה בחשבון הטוויטר שלו וביניהם מנכ"לית משרד ראש הממשלה, עהוד א-רומי, שהפכה לשרה לענייני אושר.

מאז א-רומי ניסתה לקדם כמה יוזמות, ובין השאר נצפתה ברחובות המדינה מחלקת מתנות לעוברים והשבים כדי לשמח אותם. אך בימים האחרונים משרד האושר שוב עולה לכותרת אחרי שהשרה החליטה להקים את "משטרת האושר" של אגף התנועה בבירה אבו דאבי. למעשה מדובר בפטרולים של שוטרי תנועה ממשטרת הנסיכות אבו דאבי. במקום רק לתת דו"חות למי שמפר את כללי התנועה ומבצע עבירות בכביש, החליטה "משטרת האושר" להוקיר את מי שמציית לחוקי התנועה בכביש.

בפועל מי שיתנהג יפה בכביש עשוי לקבל שוברי קנייה ומתנות צנועות בחסות היוזמים. ואם זה לא מספיק אז גם לפורעי החוק בכביש יש תקווה. אותם פטרולים יוכלו לבטל את הנקודות השליליות של הנהגים בגין עבירות תנועה ולהעניק במקומן נקודות "חיוביות" בגין התנהגות מופתית בכביש. מטרת היוזמה היא לבנות קשר חיובי בין רשויות החוק לציבור באמצעות מתן מידע והנחיות בנושא כללי התנועה.

עשרה חודשים עברו מאז אותו מינוי מסקרן ונראה שהמילה "אושר" הפכה להיות הדומיננטית בכל מוסדות המדינה, כאשר כולם מתחרים אחד עם השני על יישום האסטרטגית הכללית של המשרד לענייני אושר. בחודש מאי אמרה "שרת האושר" שחלק ממשימתה הוא לעודד את התקשורת המקומית לפרסם יותר סיפורים חיוביים. הסיבה לדבריה היא ש"האושר מדבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר