מאמץ מתמשך

בעזרת מצרים: סוכלה הברחת נשק גדולה לחמאס

כשמחמוד יצא לדרכו, לעוד הברחת נשק משמעותית עבור חמאס, הוא לא לקח בחשבון את הנחישות המצרית נגד ארגון הטרור - שהובילה אותו בסופו של דבר לספסל הנאשמים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סיכול הברחת נשק מהים. ארכיון (צילום: דו"צ; תמונה: Edi Israel/FLASH90)

דייג עזתי בן 23, מחמוד בן סעיד צעידי, נאשם היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעבירות נגד ביטחון המדינה. בכתב האישום נגדו מצויין בין השאר, כי הוא הבריח עבור חמאס ממצרים ציוד צלילה וניסה להבריח גם נשקים. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

מכתב האישום עולה, כי לפני יותר משלוש שנים פנו אל צעידי פעילי גדודי עז א-דין אל-קסאם של חמאס והוא נענה לבקשתם להבריח ציוד צלילה באמצעות סירה שקיבל מהם. הם ביקשו ממנו להבריח 50 חליפות צלילה, 50 סנפירים, 20 משקפות ושישה בלוני חמצן, תמורת אלף דולר.

כשהוא הגיע לצד המצרי המתינו לו שם חמישה רעולי פנים והודיעו לו: הציוד כבד מדי, רק כמחצית מציוד הצלילה ניתן להעברה. יומיים לאחר מכן צעידי עשה שוב את אותה הדרך, כדי להשלים את ההברחה. בנוסף, הוא התבקש להבריח אלקטרודות ריתוך לחמאס תמורת 300 דולר.

על פי האישום, הוא ניסה בהמשך להבריח כלי נשק רבים במשקל 200 קילוגרם, תמורת 1,200 דולר. אולם במהלך הדרך, סמוך למצרים, נתפס יחד עם אחרים על-ידי הצבא המצרי. חייליו ירו לעברו ופצעו את אחד משותפיו - וההברחה סוכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר