סוף העולם ימינה

מפתיע: יש עתיד תצביע עם הקואליציה בעד 'חוק V-15'

טעה מי שחשב כי השבירה ימינה של יאיר לפיד הסתיימה עם הצלחתו בסקרים: היום נודע שיש עתיד, מפלגתו, צפויה לתמוך בהצעת החוק שהיא דגל אדום מבחינת האופוזיציה (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יאיר לפיד החליט: מפלגתו, יש עתיד, תתמוך ביוזמת הקואליציה לחוקק חוק שיגביל באופן משמעותי את יכולתן של עמותות לנהל קמפיינים פוליטיים במהלך תקופת בחירות או לנהל מערך היסעים נרחב של מצביעים לקלפיות - מה שמוכר בכינוי 'חוק V-15'.

כבר בימים הקרובים צפויה ההצעה לעלות להצבעה בקריאה ראשונה. החוק, שהוגש על ידי חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), קורא להכפיף גם קמפיינים פוליטיים מצד ארגונים לא מפלגתיים לחוק מימון מפלגות - מה שיגביל את גובה התרומות שיוכלו הארגונים לאסוף לטובת קמפיינים וייעקר את השפעתם על סדר היום הציבורי בתקופת בחירות. נוסח החוק עבר בשבועות האחרונים עידון בכנסת לקראת ההצבעה עליו בקריאה ראשונה, ולדברי גורמים ביש עתיד הוא יזכה לתמיכתם, כך לפי פרסום ב'הארץ'.

לפי השינוי העיקרי, העמותות השונות יהיו כפופות לחוק מימון מפלגות רק אם סך פעילותן בשלושת החודשים שקדמו לבחירות היתה בהיקף של 200 אלף שקלים או יותר. אף שהמהלך יכשיר את יכולת העמותות לתמוך בפעילות ספונטנית של התארגנויות מקומיות בתקופת הבחירות, הוא יגביל את הכסף הגדול שזורם לקמפיינים בעלי חשיפה ארצית נרחבת, כמו זה שניהל ארגון V-15 שפעל להחלפתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו בבחירות האחרונות.

"גם באופוזיציה הבינו שלא ניתן יד לקניית שלטון בכסף. אני מברך על תמיכת יאיר לפיד בחוק, וקורא לסיעות נוספות באופוזיציה לתמוך בו. אעלה את החוק להצבעה בקריאה ראשונה בימים הקרובים", הגיב על ההתפתחות האחרונה יוזם החוק ח"כ יואב קיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר