זעם על מעצר תלמיד הישיבה

מאות יצאו לחסום צמתים: "במדינה הזאת מבינים רק כוח"

מאות בני אדם מפגינים בשורת מוקדים בארץ במחאה על מעצר תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס. "נשתק את הכבישים ימים" הזהיר מפגין. אברך ליטאי: "המפגינים מכתימים אותנו" (חדשות)

ההפגנה בבר אילן, הערב (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

מאות בני אדם בהם בחורי ישיבה ואברכים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית" מפגינים הערב בשורה של מוקדים ברחבי הארץ, זאת כמחאה על מעצרו של בחור הישיבה אברהם שטרן, תלמיד ישיבת קמניץ שנעצר בעקבות שלא התייצב כנדרש בלשכת הגיוס.

ההפגנה הערב בבני ברק (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

סמוך לשעה 20:30 החלו מפגינים לחסום את כביש 4 במספר מוקדים. עשרות מפגינים ירדו לכביש והוא נחסם לפרקים. בעקבות ההפגנה, מורגשים באזור עומסי תנועה. מוקדם יותר, בצעד חריג, אישרה המשטרה למפגינים לקיים את ההפגנה בסמוך לכביש 4.

שוטרי יס"מ פורצים לזירה ונתקלים בצעקות "נאצים" (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

במקביל, צומת אלעד נחסמה לתנועה בעקבות כמאה מפגינים שירדו לכביש וחסמו אותו. גם צומת שילת בכביש 443 נחסמה לתנועה לאחר שכ-70 מפגינים ירדו לכביש וחסמו אותו. גם רחוב בר אילן בירושלים, שנחשב לעורק תנועה מרכזי וחשוב בעיר, נחסם לתנועה כשעשרות מפגינים המזוהים עם הפלג הירושלמי ואנשי 'העדה החרדית' ירדו לצומת וחסמו אותו.

המהומות בירושלים (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)
(צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

"אנחנו הוכחנו שרק כוח מבינים במדינה הזאת" אומר תלמיד ישיבה מ"הפלג הירושלמי" בשיחה עם "כיכר השבת". "אם לא תהיה ברירה נשתק את הכבישים גם בימים הקרובים. התקווה היא שיבינו שם למעלה את המסר וישחררו את הבחור; הוא פעל על פי דעת רבותיו ואין כל הצדקה להשאיר אותו במעצר רק בגלל ששמע לדעת תורה".

מנגד, רבים אחרים טוענים כי מדובר בחילול השם. "עד שנהיה שקט מההפגנות והיחס לציבור החרדי השתפר, כעת שוב כולנו מוכתמים בגלל התנהגות של מספר מופרעים. מי שלא רוצה להתייצב שייקח על עצמו את האחריות, אבל שלא יכניס את כל עולם התורה לסכנה. ברוך השם גדולי ראשי הישיבות מצאו פתרון לכל הבעיות ואם כמה לא מסכימים לזה - לא הוגן שכולנו נסבול".

ההפגנה הערב בבר אילן (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

המשטרה אמנם נערכה להפגנות בכוחות מתוגברים וכלים לפיזור הפגנות, אולם קיומן אושר באורח חריג על ידי המשטרה למרות קרבתם לצירים המרכזיים ברחבי הארץ. ממשטרת ישראל לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר