בדיקת "כיכר השבת"

מצוקת הדיור החרדי: להיכן נעלמה ש"ס?

'יהדות התורה' מרבה לעסוק, בישיבותיה ובתקשורת, במצוקת הדיור בציבור החרדי - לעומת ש"ס, שנעלמה מעיסוק בסוגיה. לשכת דרעי: "עובדים להביא תוצאות, לא דיבורים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
לאן נעלמה ש"ס? השר אריה דרעי (צילום: תומר נויברג / Flash90)

"אתה מתפרץ לדלת פתוחה", זעק יו"ר סיעת 'יהדות התורה' לח"כ יעקב אשר שביקש לכנס את הסיעה בכדי לדון ולהציב דרישות לממשלה ולנסות לפתור את המצוקה הגדולה ביותר במגזר החרדי: מצוקת הדיור.

הדלת אכן הייתה פתוחה, בסיעת 'יהדות התורה' הבינו כי לאחר שבמושב הקיץ הצליחו להשיג את התקציבים הדרושים לעולם התורה, החליטו חברי הכנסת להסתער על המצוקה האמתית: הדיור.

סיעת 'יהדות התורה' התכנסה לישיבה מיוחדת שעסקה בנושא, במרכזה דרישה חשובה: הקמת מנהלת דיור חרדי שתתכנן ותשווק דירות עבור הציבור החרדי.

חברי הכנסת של הסיעה נרתמו למהלך, מתראיינים בכלי התקשורת ומשמיעים את מצוקתם של המצביעים החרדים.

מי שנעלמה מהנוף היא תנועת ש"ס בראשות השר אריה דרעי. במפלגה שומרים על שתיקה. הסיעה לא התכנסה לדון וחברי הכנסת לא דרשו פגישות עם שרי הבינוי והאוצר. מנגד, בלשכת דרעי טוענים כי השר היחיד שפועל בנושא הוא דרעי וכי המטרה היא לא תקשורת אלא הישגים.

אחד מחברי הכנסת, מוותיקי ח"כי ש"ס, ששוחח עם "כיכר השבת" התבטא כך: "מוזר מאוד שאנחנו לא מרימים את הנושא לראש סדר העדיפויות של המפלגה. צריך לזכור: מי שמנווט את הספינה הוא אריה דרעי. הוא קיבל את כל הסמכויות מהמועצת. ומגיע לו את זה. אבל בנושא הדיור נראה שהוא טועה ומפקיר את זה לחברי הכנסת האשכנזים".

חה"כ הוסיף: "אריה יודע שכיום רוב המצביעים שלנו הם חרדים, הוא גם יודע שהמצוקה הכי גדולה שקיימת היום זה נושא הדיור. יכול להיות מאוד שהוא גם משקיע רבות בנושא, ואם כן - חבל שהציבור לא יודע על כך, זה נזק למפלגה, המצביעים חושבים שרק גפני מטפל בזה".

סיעת ש"ס. תתכנס לדון בנושא? (יונתן זינדל, פלאש 90)

מנגד, בלשכתו של דרעי דוחים את הביקורת ואומרים: "השר דרעי עוסק בנושא באופן רצוף וקבוע. גם בקבינט הדיור וגם מול שר האוצר ומול שר השיכון".

לדבריהם: "לא כל ישיבה ושיחה בנושאי דיור מדווחים. על רובן הגדול לא מדווחים בתקשורת".

באשר לשאלה מה היעד של דרעי בנושא, נמסר כי "היעד, בגדול, להגדיל את התחלות הבניה בשכונות חרדיות קיימות ובישובים חרדיים קיימים".

מקורביו של דרעי מבקשים להזכיר את הצעתו של דרעי בקבינט הדיור להקים שכונה חרדית באשדוד והמהומה שהתפתחה עם סופה לנדבר שטענה כי החרדים "הורסים את הצביון בעיר".

ראש מטה השר, משה ארבל, אמר בשיחה עם"כיכר השבת": "השר החרדי היחיד שמקדם את הדיור החרדי זה דרעי. כל הישיבות שמתקיימות היום זה בעקבות החלטת הממשלה לדיור לציבור החרדי שדרעי העביר, בתיאום עם הסעות החרדיות. החלטה שלראשונה קובעת תכנון - בחובה - לציבור החרדי".

ארבל הוסיף: "המטרה המרכזית היא להביא תוצאות. גם דברים שדרעי עושה, לא תמיד יכולים להתפרסם, ונעשים דברים. השאלה אם אתה עובד להביא פרסומים או תוצאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר