לאחר הפרסום ב"כיכר השבת"

הפלג הירושלמי הודיע: ההפגנה מול בית מפקד הממ"ח - מבוטלת

'הוועדה להצלת עולם התורה' של "הפלג הירושלמי" הודיעה על ביטול ההפגנה שתוכננה להערב, מול ביתו של מפקד הממ"ח - עליה דווח לראשונה ב"כיכר השבת" (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ההפגנה בירושלים נגד מעצר הבחור, אמש (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

'הוועדה להצלת עולם התורה' של "הפלג הירושלמי" הודיעה בצהריים (שני) על ביטול ההפגנה שתוכננה להערב, מול ביתו של מפקד הממ"ח - מרכז מיון חרדי בצה"ל, בבית שמש, זאת בשל שחרורו של בחור הישיבה שנעצר באשמת עריקות.

כפי שדווח לראשונה הבוקר ב"כיכר השבת", ב'הפלג הירושלמי' ובחוגי 'העדה החרדית' ביקשו להחריף את המאבק הציבורי על רקע מעצרו של תלמיד ישיבת קמניץ אברהם שטרן, תוך בחירה להתמקד אישית במפקד הממ"ח החרדי בבסיס הבקו"ם בתל השומר.

המארגנים תכננו הפגנה גדולה מול ביתו של מפקד הממ"ח, יעקב ראשי, המתגורר ברחוב נחל דולב בבית שמש.

זמן קצר לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על ההפגנה המתוכננת, נודע כי ראש אכ"א האלוף חגי טופולנסקי, חתם על שחרורו של הבחור, לטענת לשכת ח"כ משה גפני - השחרור יצא אל הפועל בעקבות פניית גפני לראש אכ"א, לאור בקשת ראש ישיבת קמניץ הגאון רבי יצחק שיינר.

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת", טענו אנשי 'הפלג הירושלמי' כי הפרסום ב"כיכר השבת" על ההפגנה היא זו שהבהילה את המערכת שמיהרה לפעול כדי לשחרר את הבחור.

בהודעה מטעם "הוועדה להצלת עולם התורה" נאמר כי הוועדה מעסיקה שורה של עורכי דין להגנתם של עריקים ועצורים מכלל הציבור החרדי בכל הנוגע למשפטים צבאיים. לטענתם, ב"קשת המתקת הדין שהגיש עורך הדין מטעמם שגיא גרינפלד התקבלה בראשות אכ"א ונחתמה הבוקר ע"י ראש אכ"א זאת לאחר שבאכ"א ובראשות צה"ל לא הצליחו למנוע את קיום ההפגנה שתוכננה הערב בבית שמש מול ביתו של מפקד הממ"ח יעקב ראשי".

לדבריהם: "משטרת ישראל הודיעה לראשות אכ"א כי הם אינם יכולים לבטל את האישור להפגנה לאחר שאושרה ואם ברצונם לגרום לביטולה עליהם לשחרר את הבחור, ראש אכ"א חתם כאמור על המתקת הדין שהגישה הוועדה להצלת עולם התורה והבחור משוחרר בשעות אלו".

הוועדה עוקצה את גפני על "לקיחת הקרדיט" ב"כיכר השבת", ואומר כי "נסיונו של גפני לקטוף את הקרדיט גם על שחרור הבחור כפי שעושה זאת בשאר הזירות הפוליטיות השונות, מוכיח כי חברי הכנסת החרדים לא איבדו לגמרי את דרכם ושחרור תלמיד ישיבה מבין כתלי הכלא הצבאי הוא עדיין הישג מבחינתם".

לסיום מודיעה הוועדה כי ההפגנה שתוכננה להערב מול בית מפקד הממ"ח מבוטלת, אך לדבריהם: "היא תקרה ביום מן הימים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר