המאבק על האידישקייט

בערד מאשימים: "מישהו עוד עלול לפגוע בראש העיר"

גורמים בעיריית ערד מאשימים כי דבריו של הרב צבי ביאליסטוצקי עלולים להביא לפגיעה בראש העיר: "להגיד עלינו שונאי ישראל? זו עזות מצח והסתה". ומה מפורט בתלונה שהוגשה למשטרה? (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ניסן בן חמו והרב ביאליסטוצקי (צילומים: Talucho/Flash90, מאיר אלפסי - כיכר השבת)

המאבק על האידישקייט בערד: לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על הגשת התלונה במשטרה מצידו של ראש עיריית ערד ניסים בן חמו על הסתה, מאשימים גורמים בכירים בעירייה את הרב צבי ביאליסטוצקי כי דבריו עשויים חלילה להביא לפגיעה פיזית בראש העיר.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתלונה של ראש העיר למשטרת ישראל מפורטים ביקור מוזר בשעת לילה בביתו של ראש העיר כדי להפחיד אותו ובני משפחתו כמו כן רכבים עם חסידים שמסתובבים ומצלמים את ביתו.

בשיחה עם "כיכר השבת" טוענים הגורמים כי "כבוד הרב ממשיך להסית נגד ראש העיר עד כדי סכנה שבסוף חסיד גור יעשה מעשה וכולנו יודעים איך חלילה זה עלול להסתיים".

לדרביהם: "דווקא בימים אלו חשוב להקפיד להימנע מבוטות והסתה שכולנו זוכרים למה עלולה להביא".

הגורמים מאשימים כי בהקלטה פנימית לחסידי גור נשמע הרב צבי ביאליסטוצקי אומר לתושבים "אחי ורעי, גדול שונאי ישראל יאיר לפיד, ממפלגתו של ראש העיר, מגיע עם קבוצת עיתונאים ויפגש עם שונא ישראל בן חמו, בנושא השלטים.

האזינו לדבריו של הרב ביאליסטוצקי

"גדול שונאי ישראל שרוצה לכפות עלינו ללמוד 'ליבה' ודואג לחינוך החילוני, מפריע לו שאנחנו רוצים להשפיע שאנשים יניחו תפילין, יתקעו בשופר, ישבו בסוכה ויטלו ארבעה המינים. הקהל מתבקש לא לשתף איתם פעולה, לא לענות ולא להשיב".

הגורמים אומרים בתגובה כי "להגיד עלינו שונאי ישראל? איפה הבושה? זו פשוט עזות מצח והסתה".

בעירייה מאשימים כי חסידי גור ביקשו להוריד את מחירי הדיור בעיר וכן למצב אותה בתדמית שלילית ועל כן הפיצו מודעות פיקטיביות של מכירת דירות על מנת ליצור תחושה כאילו העיר כולה למכירה וכי התושבים בורחים מעיר הרפאים כביכול. "הם עשו נזק חסר תקדים ואנחנו מצפים לשינוי בדפוסי הפעולה מצידם".

עסקנים בקהילה החסידית טענו בתגובה כי "ראש העיר הוציא צו הריסה לסוכות ולעמודי עירוב, זו אנטישמיות. בית הכנסת מהווה אצלו סכנה לשלום הציבור. עד היום אין בעיר ערד מספיק גני ילדים עבור ילדי הציבור החרדי זאת למרות ששנת הלימודים נפתחה לפני חודשיים. ראש העיר הוציא צווי פינוי לבתי הכנסת של החסידות והוא צועק כמו קוזק נגזל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר