בגלל ההפגנות

אלימות קשה ברשתות החברתיות: "להרוג את החרדים"

הפקקים שגרמו אתמול הפגנות "הפלג הירושלמי", גררו תגובות קשות, אלימות ומסיתות, נגד החרדים. בקבוצת 'פייסבוק' פנימית של תושבי מודיעין, קרא אחד הגולשים: "להרוג את החרדים" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חסימה בצומת בר אילן (צילום: Yaniv Nadav/Flash90)

אלימות ברשת החברתית: הפקקים שגרמו אתמול (ראשון) ההפגנות של 'הפלג הירושלמי' הכעיסו נהגים רבים שנתקעו בכבישים לשעות ארוכות בעת ששבו מיום העבודה, עומסי התנועה הכבדים הורגשו בכמה כבישים מרכזיים במרכז הארץ, אך הכעס הפעם הגדיש את הסאה ועבר להסתה חמורה נגד הציבור החרדי.

בקבוצת פייסבוק של תושבי העיר מודיעין הנקראת 'מודיעין שלנו' ובה חברים כעשרים ושמונה אלף תושבים, פרסם אחד החברים הודעה נגד המפגינים החרדים והשתמש במילים בוטות ובאלימות מילולית קשה.

החלטנו ללקט כמה מהתגובות הקשות שגרר הפוסט שעסק כאמור בעומסי התנועה בכניסה לעיר:

הגולש גיא, כתב בתגובה לפקקים ולאחר שהוסבר כי מדובר במחאה חרדית: "להרוג, להרוג, להרוג".

גולש אחר רון, הגיב לו וכתב: "יש לך את זה ביותר בוטה? מה אתה אומר על הפיתרון סופי למשל? תחזור כשתהיה לך תוכנית אופרטיבית". בתגובה, השיב לו גיא: "תאמין לי, הלוואי שזה היה אפשרי".

אחת הגולשות הגיבה: "להרוג? אני נגד ההתנהגות אותם ואפילו דיי שונאת אותם, אבל אל תשכח שהם יהודים וכולנו אחים. אני לא מסכימה עם הצורה דיבור שלך ברוב פוסטים או תגובות שאתה רושם. זה הפיתרון שלי? להגיד להרוג? ממש לא. אותו דבר כמוהם. הצורה שהם מתנהגים היא חצופה וצריך לעזור אותם ולתת להם להיות בכלא. אבל יש גבול איך לדבר".

גיא השיב לה וכתב: "1. לא כולנו אחים. ממש לא. זה משפט של אנשים בורים. 2. זה שהם יהודים הופך אותם למה? בסך הכל עוד דת מטומטמת, לא זכור לי שיהדות היא דבר גנטי".

גולש אחר, ששון, כתב: "כמה פרזיטים חרדים חסמו את התנועה והפגינו נגד גיוס והמשטרה עומדת מהצד ולא עושה כלום". וגולש בשם שרון כתב: "עלוקות על גב המדינה בריונים. אם יכנסו למודיעין צריך לעמוד מולם בשיא הכח לפני שיהיה מאוחר".

וכך, התנהל לו באין מפריע, השיח הביריוני והאלים נגד תושביה החרדים של מדינת ישראל.

אם כי נציין שגם באותה קבוצה נשמעו כמה קולות שמחו על האלימות המילולית הקשה שהופנתה כלפי המפגינים החרדים בפרט והחרדים בארץ בכלל.

ההפגנות אתמול ברחבי הארץ החלו עם קריאתו של הגר"ש אוירבך לתלמידיו לצאת ולהפגין נגד מעצרו של תלמיד ישיבת קמניץ שהוגדר כעריק, הבוקר בהתערבותו של חבר הכנסת משה גפני שוחרר בן הישיבה מהכלא הצבאי.

יצויין כי לאחרונה החלה המשטרה לפעול נגד בריונות ברשתות החברתיות והיא אף מפעילה יחידות המיועדות לנטר את האיומים והאלימות ברשתות החברתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר