משפט החייל היורה

התובע של אלאור אזריה: "שקר", "שקר", "שקר"

המשפט שמסעיר את המדינה חודשים ארוכים ויצר גלי הדף פוליטיים וצבאיים, באשר לתקרית הירי במחבל בחברון, מתקרב לקראת סיום. התובע, שגויס במילואים, משדר נחישות (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אלאור אזריה בפתח בית הדין. ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

23 פעמים השתמש התובע הצבאי במשפטו של אלאור אזריה, סא"ל (מיל') נדב וייסמן, בתואר 'שקר' בשלושת עמודי סיכום שהגיש היום (שני) לבית הדין הצבאי ביפו - ביחס לחייל היורה מחברון, העומד לדין בגין הריגת מחבל פלסטיני מנוטרל לפני כ-8 חודשים.

לטנת התביעה, אלאור אזריה שיקר עשרות פעמים במהלך עדויותיו במשפטו, כולל באופן ישיר לשאלות השופטים, החליף גרסאות חמש פעמים, "המציא בדיות", תפר "עלילות שווא" נגד המ"פ שלו כאשר טען שסטר לו.

השורה התחתונה מבחינת התביעה ברורה מאליה: בית הדין מתבקש להרשיע אותו בעבירת ההריגה. וייסמן הוסיף בפני בית הדין בסיכומו של דבר: "יריה אחת שירה הנאשם טלטלה מדינה שלמה. הדיה רועמים בלב השיח הציבורי ומעוררים מחלוקות בתחומים רבים. שיח ציבורי זה, חשוב ככל שיהיה, מקומו מחוץ לכתליו העבים של בית הדין העתיק ביפו".

התובע וייסמן יוצא חוצץ גם נגד עדויות המומחים מטעם ההגנה, בהם האלופים (במיל') עוזי דיין ודני ביטון, וטען שהן חסרות ערך למשפט, משום שלא מדובר באישום על רשלנות, שמומחה יכול להביע את דעתו עליה, ומאחר שההכרעה לגבי היסוד הנפשי של הנאשם מצויה בסמכותו של בית הדין הצבאי בלבד.

התובע ממשיך ומגנה את עדותו של סגן הרמטכ"ל לשעבר עוזי דיין שדינו של כל מחבל הוא מוות: "יש להוקיע ולגנות אמירה זו. היא מנוגדת לחוק ולערכי צה"ל, ועלולה לכוון חיילים למעשים פסולים. מחבל הוא אויב שיש להילחם בו בכל העוז ובמלוא הנחישות כאשר הוא פעיל ומסכן את כוחותינו, אך חיילי צה"ל לא יורים במחבל נכנע, במחבל מנוטרל, אזוק או כלוא".

וייסמן אף מדגיש לגבי עדות האלוף במיל' ביטון, כי מי שכתב את חוות דעתו היו בכלל הסנגורים, וזו הועתקה מחוות דעתו של עד הגנה אחר, תא"ל (מיל') שמואל זכאי.

הסנגורים צפויים להגיש עד לסוף חודש זה את סיכומיהם, ושני הצדדים ינאמו באולם בית הדין את תמצית הסיכומים. לאחר מכן, בעוד כחודש ככל הנראה, תשמיע ראש ההרכב אל"מ מאיה הלר את פסק הדין.

במידה ואלאור אזריה תורשע, יקבעו השופטים - הלר, סא"ל כרמל וואהבה וסא"ל ירון סיטבון - כעבור כשלושה שבועות, את העונש שעשוי להגיע עד לכדי כמה שנות מאסר בפועל. לפי כל ההערכות, הפרשייה המשפטית לא תסתיים בזה, ויוגש ערעור על ידי הצד שיצא מופסד מההכרעה המשפטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר