עליה של 6%

הקטל בכבישים גדל: 323 הרוגים ב-2016

עליה של 6% במספר ההרוגים בתאונות דרכים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, בשונה משאר מדינות המערב בהן מספר ההרוגים יורד משנה לשנה (תחבורה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תאונה קטלנית (צילום: דוברות זק"א)

מתחילת שנת 2016 נהרגו בכבישי ישראל 323 בני אדם. מדובר בעלייה מדאיגה של 6% הממשיכה את מגמת ההרעה - בניגוד למקובל במדינות המערב - שהחלה לפני מספר שנים.

הנתונים התפרסמו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומהם עולה כי המגמה השלילית מחמירה. לעומת 304 בני אדם שנהרגו אשתקד בתקופה המקבילה, שנת שיא (356 בני אדם) במספר ההרוגים מאז נבלמה מגמת הירידה, השנה נהרגו עד היום 323 בני אדם ב-279 תאונות קטלניות (לעומת 274 אשתקד).

על פי נתוני הרשות בקרב האוכלוסייה היהודית נרשמה עלייה של 4% במספר ההרוגים השנה (206), ואילו בקרב האוכלוסייה הערבית נרשם זינוק של 15%. גם לפי סוג דרך נרשמה הרעה, עם 118 הרוגים בתחום העירוני (הרעה של 3%) ו-205 הרוגים בתחום הבין עירוני (הרעה של 8%). יש לציין כי נתוני 2016 - בניגוד לאלה של 2015 - אינם סופיים. כך למשל נוספו השבוע 3 הרוגי תאונות שנפטרו במהלך 30 הימים לאחר התאונה בה היו מעורבים.

דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם לפני שבוע הצביע על משטרת ישראל, משרד החינוך והתחבורה כמו-גם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הנמצאת תחת אחריותו, כגופים שלא הצליחו להלחם כראוי ובהתאם לתכניות העבודה במכת תאונות הדרכים שכאמור רק מחמירה כל העת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר