בגלל גוגל פלוס

נקמת אלי בן דהן? הקריקטוריסט של "הפלס" יגוייס לצה"ל

חודשיים לאחר פרסום הקריקטורה בה הוצג סגן שר הביטחון אלי בן דהן כתליין, הודיע צה"ל למאייר, אוריאל פלד, על ביטול מעמדו כבן ישיבה וגיוסו לצה"ל. בין הסיבות: חשבון ברשת גוגל פלוס (חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
הקריקטורה של "הפלס" (סריקה / ארכיון)

הנקמה של סגן שר הביטחון אלי בן דהן בקריקטוריסט הפלס: חודשיים לאחר שעיתון 'הפלס' המזוהה עם הפלג הירושלמי הקיצוני, פרסם קריקטורה שנויה במחלוקת בה הופיע סגן שר הביטחון אלי בן דהן כתליין של בחורי ישיבה - מגיעה התגובה: אוריאל פלד, המאייר של הקריקטורה זומן לשימוע באגף כח אדם בצה"ל במהלכו הוחלט לבטל לו את מעמד בן ישיבה. כך נודע ל"כיכר השבת".

פלד, שרשום כתלמיד בישיבה גדולה ומוכרת בירושלים, זכה עד היום לדיחוי כבן ישיבה, זאת במקביל לעבודתו כמאייר פרילנסר - בין השאר בעיתון 'הפלס'.

אלא שלאחר שפורסמה הקריקטורה שסגן שר הביטחון אלי בן דהן טען כי מסיתה נגדו, פתחו גורמים בצה"ל בבדיקה נגד פלד, ולבסוף כאמור החליטו לשלול לו את מעמד בן הישיבה ולגייס אותו לצה"ל ללא אפשרות לדיחוי.

ל"כיכר השבת" נודע כי מה שגרם באופן רשמי לביטול מעמד בן הישיבה הוא עמוד פייסבוק שניהל פלד והציג את עבודותיו, שם גם הופיע מספר הטלפון הנייד שלו וכתובת דואר אלקטרוני. בנוסף, באכ"א הציגו גם עמוד שניהל פלד ברשת החברתית של גוגל - גוגל פלוס.

החשבון שנוהל בפייסבוק והביא לגיוס הקריקטוריסט (צילום מסך)

גורמים המעורים במקרה מאשימים את הפלג הירושלמי ואת עיתון "הפלס" וטוענים כי ההפגנה שתוכננה להערב תחת ביתו של מפקד מרכז מיון חרדים (ממ"ח) בצה"ל - נבעה מנקמנות של אנשי העיתון נגד הצעדים שננקטו כלפי הקריקטוריסט.

לטענתם, ההפגנה שתוכננה להערב כוונה נגד ההחלטה לשלול את מעמד בן הישיבה של פלד - ולא בעקבות מעצרו של בחור הישיבה אברהם שטרן, שכן מפקד הממ"ח לא היה קשור בשום צורה למעצרו של שטרן.

כזכור, לפני כחודשיים, בעקבות פרסום הקריקטורה השנויה במחלוקת, הגיש יו"ר "הבית היהודי" בחולון שלומי תמם תלונה במשטרה נגד העיתון בטענה כי מדובר בהסתה לרצח.

אוריאל פלד, לשכת בן דהן ו"הפלס" לא הגיבו.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר במי שלא עומד בתנאים לקבלת דחיית שירות מטעמי "תורתו אומנותו", ועל כן הורד ממעמד בן ישיבה ועתיד להתגייס. הורדת מעמדו אינה קשורה לציור כזה או אחר של דמות פוליטית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר