צפו בווידאו מהכינוס

עמיר פרץ פגש חרדים: "אשמח שתהיה ח"כית חרדית ב'העבודה'"

חבר הכנסת עמיר פרץ נפגש עם כחמישים חרדים בירושלים והביע את תקוותו לנציגות חרדית ברשימת המפלגה. הדגיש: זה לא ניסיון לבעוט במפלגות החרדיות הקיימות. צפו (חרדים)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: פנינה פויפער)

בבית מפלגת העבודה בירושלים נערך הערב (שני) כנס היסוד להקמת התא החרדי במפלגת העבודה בהשתתפות ח"כ עמיר פרץ ועשרות פעילים חרדים. האירוע נערך לאחר פעילות שטח שנערכה בחודשים האחרונים במגזר החרדי בחודשים האחרונים. במסגרת התא החרדי החדש בראשו עומדים מיכל צ'רנוביצקי ודניאל יתיב, התפקדו למפלגה כמאה חרדים וחרדיות.

צ'רנוביצקי אמרה באירוע כי הקמת התא לא נועדה בכדי להתעמת עם המפלגות החרדיות. לדבריה: "התאספנו הרבה חרדיות וחרדים, צעירים ומבוגרים שמטרידים אותם נושאים רבים - כתנאי העסקה של מורות וגננות, אפליה בקבלה למוסדות חינוך, השכלה, תעסוקה ועוד".

צילום: פנינה פויפער

"הקמת התא החרדי נועדה בכדי לעבור משיחות סלון לעשיה ולטיפול בנושאים שלעיל", הוסיפה צ'רנוביצקי, "נעשה את הדברים בתוך מפלגת העבודה, שהיא שותפה טבעית לכל נושא חברתי וכלכלי ותוך ייצוג הוגן ומרחב השפעה לנשים חרדיות".

למיכל צ'רנוביצקי יש רקורד פוליטי מרתק. בבחירות האחרונות לכנסת הייתה ממובילות קבוצת הנשים "לא נבחרות - לא בוחרות" שקראה לנשים החרדיות שלא להצביע למפלגות החרדיות. עוד קודם לכן, הריצה צ'רנוביצקי בבחירות למועצת העיר אלעד רשימת נשים "עיר ואם בישראל", שלא קיבלה יותר מדי קולות, אבל לוותה בקולות אנטי חרדיים - על קיפוח הנשים החרדיות.

חבר הכנסת עמיר פרץ שנאם באירוע, הדגיש כי על אף "הבטן המלאה" שיש למתפקדים על המפלגות החרדיות הקיימות, אנשי התא לא מנסים לבעוט בהן אלא להשלים את המהפכה אותה התחילה תנועת ש"ס.

"מי שישלים את המהפכה", הוסיף ח"כ פרץ "אלו אותם שלקחו אחריות ויביאו את המהפכה הסוציאליסטית אל קהילותיהם". הוא הוסיף ואמר כי "דווקא הערכים הסוציאליסטים הם ערכיה של התורה - כגון עושק שכר שכיר".

יהודה אידלברג, חבר בתא החרדי אמר: "אני חושב שאמנם המפלגות החרדיות עושות דברים יפים, אך ישנם דברים שאינן יכולות לעשות ולעסוק בהן כי הן כבולות. יתרה על כך חשוב לומר כי אפשר לפעול הרבה יותר דרך מפלגה גדולה כמפלגת שלטון לטובת ציבור החרדי".

דניאל, חבר גם כן בתא אמר: "כיום ישנם בחברה הישראלית קיטוב וריחוק מכיוון שהח"כים החרדים משתמשים בכוחם הפוליטי לצרכים מגזריים וסקטוריאליים. לעומת זאת, כשאנו מתפקדים למפלגות גדולות אנו הופכים אותם לשותפים לדרך וכך אנו מפחיתים מעוצמת ההרחקה בין המגזרים ומוסיפים לאחדות העם".

דניאל יטיב, יו"ר משותף בתא אמר: "אני קורא לכל מי שאכפת לו שתהיה כאן חברה הוגנת יותר, צודקת יותר וחומלת יותר שיצטרף אלינו למפלגת העבודה. בסופו של דבר כולנו שואפים לחיות במדינה טובה וחברתית יותר הדואגת לאזרח החלש מה שהממשלה הנוכחית בהנהגת בנימין נתניהו מזניחה".

פנינה פויפער, מנהלת התא החרדי בתנועת "דרכנו" שהשתתפה גם היא באירוע, אמרה ל"כיכר השבת" כי התא החדש הוא "התארגנות פוליטית של חרדים עם אג'נדה חברתית ושוויונית".

צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער
צילום: פנינה פויפער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר