סערת התגובה

'המחנה הציוני' למנדלבליט: תגובת נתניהו - "חשש להתרת דמה של אילנה דיין"

סיעת 'המחנה הציוני' פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור את ממצאי תחקיר 'עובדה' על התנהלות ראש הממשלה וכן את תגובתו, שלטענתם, מתירה את דמה של אילנה דיין (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילנה דיין מקריאה את תגובת נתניהו (צילום מסך: מתוך התוכנית 'עובדה' בערוץ 2)

סיעת המחנה הציוני פנתה הבוקר (שלישי) אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט, בעקבות ממצאי תחקיר התוכנית "עובדה" ששודר אמש בערוץ השני ובעקבות התגובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהשתלחה קשות במגישת התוכנית אילנה דיין.

בעקבות הממצאים שעלו אודות התנהלות ראש הממשלה ותגובתו המסיתה כנגד עיתונאית בישראל, דורשת סיעת 'המחנה הציוני' לחקור את הממצאים המטרידים שהופיעו בכתבה וכמו כן, את תוכן תגובת ראש הממשלה, המהווה הסתה חמורה ופוגענית, עד כדי איום ממשי כנגד עיתונאית עצמאית.

"בתוכנית עובדה של אילנה דיין ששודרה ביום 7.11.2016, עלו ממצאים חמורים לגבי התנהלות ראש הממשלה", כותב עו"ד שמעון בראון, היועת המשפטי של 'המחנה הציוני' במכתבו למנדלבליט. "ממצאים אלו ראוי שיבדקו לעומקם בידי הגורמים המקצועיים המוסמכים ואין להשאירם תלויים באוויר במסגרת תוכנית תחקירים".

"אנו מבקשים כי תפעל במסגרת סמכותך על פי חוק ותורה לגורמים המוסמכים לכך לבדוק את הממצאים והעדויות שהוצגו בתוכנית ללא כל דיחוי", נכתב.

בהמשך כותב עו"ד בראון כי "בנוסף לכך, בשבועות האחרונים הולכות ומתגברות אמירות שנאה והסתה חמורות של נבחרי ציבור ושיאן הנוכחי הינה תגובת ראש הממשלה לכתבתה של אילנה דיין הערב. תגובתו עולה כדי חציית קו אדום של הסתה ושנאה המגיעה עד חשש להתרת דם.

"ימים ספורים סמוך לציון רצח ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז"ל, אל לנו להשלים עם הסתה ושנאה גם אם שופר ההסתה נמצא בלשכת ראש הממשלה ונבקשך לבחון האם יש בתגובה אמירות המהוות הסתה במובנה הפלילי כמוגדר בחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר