צפו בסערה בוועדה

בושה בכנסת: ח"כית התלוננה על תפילת חבר-כנסת בכותל

בישיבת ועדת הפנים התחוללה מהומה כאשר חברת-כנסת יעל כהן-פארן תקפה את ח"כ דוד אמסלם על ש"העז" להתפלל בכותל המערבי. בסיום הדיון קרא אמסלם לבטל את מתווה הכותל • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום תמונות: הדס פרוש / Flash90)

מהומת ובושה בוועדת הפנים: חברת הכנסת יעל כהן-פארן התלוננה על העובדה שיו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם נכנס לרחבת הכותל - במהלך סיור הוועדה - והתיישב לקרוא פרקי תהילים, בלי שהנשים יכלו להשתתף בתפילה. במהלך דבריה תקפה פארן את דבריו של השר אריה דרעי מאתמול והגדירה אותם כ"הסתה".

ח"כ פארן כהן התלוננה על העובדה שאמסלם ירד להתפלל ברחבת הגברים. בתגובה אמסלם התפרץ לעברה: "סבא שלי זיכרונו לברכה שנמצא עכשיו בשמיים ואני בטוח שעשיתי לו נחת רוח. כחבר כנסת באתי ואמרתי קצת פרקי תהילים. אני לא צריך לבקש ממך אישור, הבנת?".

ח"כ אורן חזן: "מה, הוא הכריח אותך לקרוא תהילים? את פשוט חצופה".

ח"כ כהן-פארן: "אתה חצוף".

ח"כ אמסלם: "אני לא צריך ממך אישור, אל תהיי לי משגיח כשרות, ואני לא צריך לבקש ממך אישור".

ח"כ אמסלם מתפלל בכותל, הבוקר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

גם איש 'יש עתיד' ח"כ אלעזר שטרן תקף את כהן-פארן ואמר: "למה את הופכת תפילה לעניין פוליטי".

ח"כ אורן חזן תקף את חברי הכנסת שתמכו ברפורמים ואמר: "אתם רוצים למחוק את היהדות. תגידו כמה כסף אתם מקבלים מהרפורמים, אתם את הנשמה שלכם מוכרים. ברומא תתנהג כרומאי, בכותל תתנהג כיהודי". לאחר מכן הוא הוצא מאולם הוועדה.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור: "לא ניתן לאף לפגוע ברגשות המתפללים שמגיעים לשם, ומיליוני אנשים שמגיעים לשם כל שנה, ולא משנה מה המחיר אשר יהיה. אתם מנסים לעורר פרובוקציות".

ח"כ יעקב אשר נואם בוועדה

ח"כ יעקב אשר אמר: "במשך השנים מאות מיליונים התפללו בכותל. נוצרים ויהודים. איפה הפריעו למישהו? כל מה שרואים כעת זו פרובוקציה מתוזמנת ומתוקשרת".

על הרפורמים, אמר אשר: "אחינו הם ואני מקווה שיחזרו בתשובה". ח"כ אשר שיבח את יו"ר הוועדה: "אתה דיברת בשם העם, בשם היהודי הפשוט, המסורתי, היופי שבפשטות. ככה חושב רוב העם הזה היושב בציון. ולא אלו שיושבים על מכונות הכסף המשומנות".

רב הכותל הגאון רבי שמואל רבינוביץ אמר בדיון: "אני מרגיש המבוגר האחראי היחיד שמנסה לנהל את מה שקורה בכותל מול קבוצות קיצוניות שמנסות להבעיר את השנאה חינם. תפקיד לא קל".

בסיום הדיון קרא ח"כ דוד אמסלם לראש הממשלה נתניהו לבטל לחלוטין את מתווה הכותל ולחזור לסידורי התפילה שהיו נהוגים במקום. "זה ינמיך את הלהבות ויוריד את המחלוקת", נימק אמסלם. "העלאת הנושא היא הפוטנציאל הנפיץ, ואם יהודים אמריקנים יעלבו, זה בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר