כאב בבית המשפט

אח הנרצח צעק לעבר המחבל: "אמא שלי כל היום בוכה"

בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, היישיר אח הנרצח את מבטו אל המחבל מהפיגוע בבנין פנורמה בת"א, וביקש מהשופטים: "תגזרו עליו עונש חמור מאוד" (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המחבל, בעת העברתו לחקירה (צילום: חטיבת דובר המשטרה תמונה ראשית: ארכיון כיכר השבת)

אלכסנדר אבירם, אחיו של ראובן אבירם הי"ד שנרצח בשנה שעברה בפיגוע בבית פנורמה בתל אביב, העיד אתמול (שני) במשפטו של המחבל שביצע את הרצח. "באתי לפה להסתכל לך בעיניים, תזכור שגרמת צער להרבה משפחות", הוא אמר בדיון.

בכתב האישום שהוגש נגד המחבל צוין, כי חליל נטל סכין משיפודייה והחל במסע הרצחני. עוד נאמר בכתב האישום כי הוא החליט לרצוח יהודים כדי לזכות במעמד שהיד. אבירם נדקר על ידי חליל בעת צאתו ממעלית, הצליח להימלט לבית כנסת סמוך - שם התמוטט ומת.

בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, הוא היישיר מבט אל ראאד חליל שישב על ספסל הנאשמים, וביקש מהשופטים: תגזרו עליו עונש חמור מאוד. כזכור, הרוצח הפלסטיני תושה העיירה דורא, רצח לפני כשנה בדקירות גם את הרב אהרון יסייב הי"ד אותו דקר תשע פעמים. הרשעתו בגינה הוא מצפה כעת לגזר דינו, היא בשני מעשי רצח ובשלושה ניסיונות רצח. הדיון שהתקיים אתמול הוא בשלב הטיעונים לעונש.

"אסור להרוג בן אדם", אמר האח הכועס. "זו טעות לחשוב על זה. האדם לקח סכין ביד, הייתה לו מטרה להרוג אדם בגלל שהוא יהודי. כל הקהילה שלנו, יוצאי אוזבקיסטן, חיינו בין 20 מיליון מוסלמים, לא ציפינו לזה, חיינו תמיד בשלום. לאיזה רמה הגעת?".

אלכסנדר אבירם אמר עוד: "ראובן נרצח בגיל 51, הוא היה בבריאות מלאה. בזמן הרצח הוא היה בעבודה, בהפסקה קטנה. הוא הותקף על ידי המחבל שגרם לו בתקיפה הרבה מכות של סכין. הוא נהרג, אני ואחותי חיפשנו אותו שעות בלי לדעת מה קרה. הבן שלו קיבל סרטון בוואטספ איך אבא שלו שוכב בית חולים. נסעתי לזהות אותו באבו כביר, התמונה היתה מאוד קשה. אימא שלי לא יכלה לבוא לכאן היום, היא כל היום בוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר