"הישראלים מעדיפים חרדה וסבל עם קלינטון מאשר שמחה עם טראמפ"

"רוב הישראלים הצהירו שהיו בוחרים בקלינטון לכהונת הנשיא למרות שהם יודעים שטראמפ טוב יותר עבור היהודים. במילים אחרות, הם בוחרים לחיות בחרדה, ובסבל ובמצוקה ולא לחיות בשמחה, בביטחון ובשלווה" טורו של הרב עידו וובר (חרדים)

הרב עידו וובר (צילום מסך)

מספרים על חסיד חב"ד שהיה פרוש מכל ענייני העולם הזה, שיום לאחר הבחירות בארה"ב של אמריקה, ניגש כאחוז תזזית באשמורת הראשונה של הבוקר לבית הכנסת וביקש מהמתפללים שיגלו לו מי נבחר לכהונת הנשיא.

באי בית הכנסת שהכירוהו בתור אחד שגופו בעולם הזה ושרעפיו בגבהי מרומים, הרימו גבה מהשתאות לנוכח התעניינותו הפתאומית בפוליטיקה האמריקנית. כשנשאל על כך, השיב החסיד: "עומד אני לברך את הברכה "שלא עשני גוי". ואולם אינני רוצה להודות ל-ה' על שלא עשני כגוי פשוט, אלא לברך אותו - שלא עשני כגוי החשוב ביותר-שהוא נשיא ארה"ב ובשל כך ברצוני לברר את זהותו".

מחר (רביעי) נדע בעזהשי"ת מי נבחר לנשיא אמריקה ואולם האמת היא שלנו - יהודים מאמינים בני מאמינים, זה לא משנה מי מבינהם יבחר. יודעים אנו שמי שבאמת מנהיג את העולם זה אך ורק בורא עולם שאין עוד מלבדו. אז נכון שעלינו להתנהל על פי דרכי הטבע וכשישנו מועמד שמשמיע הצהרות אוהדות כלפנו יותר מהמועמד האחר, עלינו לקוות שהוא זה שיבחר.

ואולם גם אם זה לא יקרה, עלינו להאמין באמונה פשוטה שזוהי ההשגחה הפרטית הטובה ביותר עבורנו. בורא עולם רוצה שלא נסמוך על נשיא בשר ודם אלא שנשליך את יהבנו רק על מלך מלכי המלכים הקב"ה.

ומעניין לעניין ובאותו העניין: פורסם סקר שנעשה בקרב אזרחי מדינת ישראל בדבר זהותו של הנשיא האמריקני המועדף עליהם, והתוצאות הן: רוב האזרחים הצהירו שהיו בוחרים בגב' קלינטון לכהונת הנשיא למרות שהם יודעים שטראמפ טוב יותר עבור היהודים. במילים אחרות, הם בוחרים לחיות בחרדה, ובסבל ובמצוקה ולא לחיות בשמחה, בביטחון ובשלווה בארצנו הקדושה - ממש איפכא מסתברא.

ומכאן המסקנה, שכשאנו מבקשים שלוש פעמים ביום מבורא עולם "חננו מאתך חכמה בינה ודעת" עלינו לכוון בכוונה עצומה ש-ה' יסייע לנו לבחור ללכת בדרך הטובה ביותר עבורנו ולא בדרך שמסכנת חלילה את קיומנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר