ההטבה שתפגע בנו?

יצא שכרם בהפסדם: כך הבטחת ההכנסה תפגע באברכים

העברת תשלום הבטחת הכנסה לאלפי אברכים רטרואקטיבית, עלולה לפגוע באופן חמור בזכאותם של אברכים אלו להנחה בארנונה בשנת 2017, כך טוען יו"ר יהדות התורה בי-ם אליעזר ראוכברגר (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולם אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

חשש: הבטחת ההכנסה תפגע בזכאות האברכים להנחה בארנונה? יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיריית ירושלים אליעזר ראוכברגר, פנה היום (שלישי) בדחיפות לשר הפנים אריה דרעי וליו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני והתריע בפניהם כי העברת התשלום של הבטחת הכנסה לאלפי אברכים רטרואקטיבית, עלולה לפגוע באופן חמור בזכאותם של אברכים אלו להנחה בארנונה בשנת 2017, וכך ייצא שכרם של אברכים אלו בהפסדם.

במכתבו לשר דרעי ויו"ר וועדת הכספים גפני ציין ראוכברגר, כי בימים אלו הועברו חשבונותיהם של אלפי אברכים סכומים נכבדים מאד עבור הבטחת הכנסה, רטרואקטיבית החל מתחילת שנת 2016.

"כמובן שיש לברך על כך שהושבה עטרת תקציב זה ליושנה, לאחר הפגיעה שנעשתה על ידי הממשלה הקודמת שביטלה את התקציב שמאפשר לאברכים רבים להביא לחם וחלב לילדיהם, אולם הנני פונה בזאת ומתריע כי התשלום ששולם כעת לאברכים הרבים, עלול חלילה לפגוע ביכולתם לקבל הנחה בארנונה עבור שנת 2017".

"כידוע" הוא מוסיף, "כדי לקבל הנחה בארנונה לשנת 2017, יש להגיש במסגרת הבקשה להנחה, ריכוז של הכנסות המבקשים בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2016. העברת הבטחת הכנסה לחשבונות האברכים בימים אלו, הגדילה להם משמעותית מאד את ההכנסות בשלושת החודשים הללו, באלפי שקלים בכל חודש, דבר אשר יקשה עליהם לקבל את ההנחה המקסימלית המגיעה להם, ואולי אף תמנע מהם כלל מלקבל הנחה".

הוא הדגיש כי "ברור לחלוטין שמדובר באבסורד משווע, שמי שמקבל הבטחת הכנסה לא יהיה זכאי לקבל הנחה מקסימאלית בארנונה, אולם על פי החוק זה יהיה המצב, באם לא יבוצע מהלך שיסדיר את הבעיה ויחריג את מקבלי הבטחת הכנסה, שנמצאים בשכבה הסוציו-אקונומית הנמוכה ביותר בחברה".

לכן, סיכם ראוכברגר, "אני פונה אליכם בזאת להסדיר את הבעיה לאלתר, ולקדם פתרון ראוי לבעיה שהצגתי, כדי למנוע מצב שבעוד פחות מחודשיים אותם אלפי אברכים יהיו מנועים מלקבל הנחה מקסימאלית המגיעה להם בארנונה, רק בגלל שמדינת ישראל החליטה להכניס בתקופה זו לחשבונותיהם את תקציב הבטחת הכנסה רטרואקטיבית, וייצא שכרם בהפסדם, והם ייאלצו לשלם אלפי שקלים נוספים בשנה עבור חיוב הארנונה".

יצויין, כי במכתבו אף הציע ראוכברגר דרכים לפתרון הבעיה, אם באמצעות קביעת נוהל על ידי משרד הפנים, חקיקה, או טיפול בנושא באמצעות חוק ההסדרים הנידון כעת בוועדת הכספים של הכנסת לקריאה שניה ושלישית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר