המהפך של טראמפ

המפסידים הגדולים: מקסיקו, איראן ואסיה

מלבד קלינטון, בזירה הבינלאומית, מדינות רבות נדרכו בעקבות ניצחונו של טראמפ - שצפוי לפעול נגדם. הבורסות באסיה כבר הגיבו לתוצאות הבחירות בירידות שערים חדות (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ניצח בבחירות בארה"ב ויהיה הנשיא ה-45 של ארה"ב כשהוא מפתיע את כלי התקשורת כולם שרצו בתבוסתו. ניצחונו של טראמפ הוא לא רק על כס הנשיאות אלא גם בקונגרס ובסנאט בשניהם שמרו הרפובליקנים על הרוב מה שיעניק לטראפ יכולת לקדם את תכניותיו בקלות רבה יותר.

ובצד של המפסידים מלבד הגברת קלינטון גם אלו שטראמפ הכריז נגדם מלחמה במהלך הקמפיין הסוער שלו. הבורסות ברחבי העולם רושמות הבוקר (רביעי) ירידות שערים חדות. המדדים ביפן, בהונג קונג ובאוסטרליה צללו. גם מטבע הפזו המקסיקני צונח בחדות בעקבות ניצחונו של טראמפ, שהבטיח לבנות חומה בגבול בין ארצות הברית למקסיקו ולבטל הסכמי סחר בין השתיים. הפזו המקסיקני צנח ביותר מ-13% ונסחר סביב 20 פזו אל מול הדולר. מדובר בצניחה הגדולה ביותר שלו מאז משבר הטקילה ב-1994.

הירידה בשווקים של אסיה נובעת מהצהרותיו של טראמפ בנוגע להתנהלות הכלכלית של ארה"ב מול שווקי אסיה וההבטחות לפעול בנושא בנוקשות רבה.

מפסידים גדולים נוספים הם האיראנים שחוששים שארה"ב בראשותו של טראמפ תפעל לביטול הסכם הגרעין שנחתם על ידי הנשיא היוצא ברק אובמה לנוכח הצהרותיו הנחרצות של טראמפ נגד איראן גרעינית ונגד ההסכם בכלליותו.

טראמפ אמר בעבר שיהיה קשה לבטל את ההסכם עם איראן לחלוטין, אך ניתן יהיה להקפיד על אכיפתו בצורה מאוד דקדקנית שמצד אחד תמנע את הפצצה האיראנית ומנגד במקרה בו איראן תתפס בשקר יהיה ניתן לפעול נגדה במלוא העוצמה.

דובר הארגון האיראני לאנרגיה אטומית מסר כי "איראן מוכנה לכל סוג של שינוי" – כך דווח בסוכנות הידיעות האיראנית 'תסנים'. לדבריו, "איראן תמשיך לנסות וליישם את הסכם הגרעין עם המעצמות". אך מסתבר שגם האייתולות מבינות שיום חדש עלה היום ושהסבלנות האמריקאית לשגיונותיהם תמה.

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, התייחס אף הוא להסכם הגרעין ולחשש האיראני מפני התנהלותו של טראמפ "ארצות הברית צריכה למלא את התחייבויותיה", אמר וחשף את החששות של טהרן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר