המומחה מנתח

יום הדין: האם הסקרים כבר לא פועלים?

ד"ר ברוך לשם, מומחה לאסטרטגיה ותקשורת פוליטית, מנתח בראיון ל"כיכר השבת" את מערכת הבחירות בארה"ב ומצביע על הנקודות המרכזיות שהובילו לניצחון - מול הסקרים (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

"מסתמן שהמועמד המוצלח ביותר ניצח", אומר ל"כיכר השבת" ד"ר ברוך לשם, מומחה באסטרטגיה ותקשורת פוליטית אל מול התוצאות שמתסמנות בבחירות לנשיאות ארה"ב.

"טראמפ הוא מועמד מהמרשימים שהיו לארה"ב בשנים האחרונות. המנהיגות שהוא משדר, העוצמה והיכולת שלו לסחוף דעת קהל למרות שהוא התמודד נגד כל העולם, נגד הדמוקרטים והרפובליקנים היא מרשימה במיוחד", מסביר ד"ר לשם.

"גם אם בשניה האחרונה יקרה משהו, הוא ניצח בכל מקרה כשהצליח להגיע לסיטואציה הזו" אומר לשם ומסביר כי נצחנו של טראמפ מושפע ישירות מחולשתה של המועמדת קלינטון, "מולו עמדה אחת הדמויות החלשות ביותר במערכות הבחירות. דמות מאד לא כריזמטית, מתוכנתת ונתפסת כמזוייפת".

האם זה יום הדין של הסקרים? ד"ר לשם מתקשה להכריז את זה בפה מלא, "אין לנו עדיין כלי אחר לגמרי יעיל, אך יכול להיות שהכלים שלנו התיישנו והסקרים לא פועלים. בהחלט צריך להתייחס יותר למדד הפייסבוק ששוב הראה את יעילותו עם יתרון בולט לטראמפ".

למרות חולשת הסקרים מצביע ד"ר לשם על שני נתונים שעלו בסקרים אך ככל הנראה פוספסו על ידי התקשורת,

"האחד, שטראמפ נתפס יותר אמין מהילרי ולכאורה נושא האמון היה אמור להיות החולשה הגדולה שלו. השני, ציבור הבוחרים של טראמפ היה נלהב הרבה יותר. קלינטון לא הצליחה להלהיב את הבוחרים שלה ויכול להיות שהם הורדמו על ידי הסקרים שהעניקו לה את הניצחון".

לדבריו, טראמפ פעל לפי כללי השיווק הפוליטי, "אתה לא יכול לנצח אם הציבור לא אוהב אותך וכנראה שטראמפ יודע לעשות את זה".

לשם מסביר כי לדעתו טראמפ יהיה גם מנהיג יותר מוצלח כנשיא בשל יכולתו לסחוף אחריו אנשים. "זו נשיאות של 8 שנים. נשיאים טלוויזיונים דוגמת ביל קלינטון וברק אובמה מחזיקים שתי קדנציות וגם טראמפ יהיה אחד כזה

כפי שכבר ראינו בנאום הניצחון שלו בניגוד לקמפיין הסוער והלוחמני טראמפ פונה כעת למנהיגות מפויסת, "לדעתי הוא ילך לנשיאות מפויסת וינסה לאחד את הקרעים. קמפיין זה קמפיין ולמשול זה משהו אחר. לא הולכת לפרוץ מלחמת עולם אין סיבה לבהלה. הוא איש עסקים שבמשך הרבה שנים יודע לנהל משא ומתן ולהגיע לפשרות", מרגיע ד"ר לשם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר