מ"הזדמנות" עד "צונאמי"

טראמפ ניצח, המערכת הפוליטית מגיבה

המערכת הפוליטית בישראל מגיבה למהפך בארצות-הברית ומברכת את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. ומה אומרים בארגון החמאס על בחירת טראמפ? | כל התגובות (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

מהפך בארצות הברית: בפוליטיקה הישראלית מתחילים להגיב לנצחונו המדהים של דולנד טראמפ לתפקיד הנשיא ה-45 של ארצות הברית.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בירך את טראמפ בפתח ישיבת מליאת הכנסת ואמר: "אני מבקש, בשמי ובשם כנסת ישראל, לשלוח מכאן, ירושלים, ברכות לנשיא הנבחר של ארצות-הברית, דונאלד טראמפ ולסגנו, מייק פנס. יחסי ארצות הברית וישראל היו מאז ומתמיד הדוקים וחמים, ואני משוכנע שכאלה הם יוסיפו להיות גם בעידן טראמפ.

"אני מאחל לאומה האמריקנית שתוסיף לעמוד מאוחדת אל מול האתגרים של אמריקה ושל העולם. הצלחתך, מר טראמפ, היא גם הצלחתנו".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הגיב: "הבחירות בארצות הברית הן המשך מגמה כלל עולמית של מיאוס מאליטות שלטוניות ותיקות, ורצון בשינוי חד וברור. בחירתו של טראמפ היא המשך של צונאמי חברתי, כלכלי ושלטוני, שאנו רואים במדינות רבות והוא יוביל לשינוי גם בישראל".

לדבריו: "ארה"ב היא דמוקרטיה חזקה והקשר העמוק והחזק בין ארה"ב לבין ישראל הוא נכס ביטחוני, עליו יש לשמור מכל משמר, גם עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. זאת תקופה של שינוי בכל העולם, וכך יהיה בקרוב גם בישראל".

שר האוצר משה כחלון הגיב: "אני מברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ כנשיאה ה-45 של ארה"ב. ישראל, כדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, מצדיעה לארה"ב, הדמוקרטיה הוותיקה בעולם, על הליך בחירות דמוקרטי המביע את רצון הבוחר. אנחנו מעריכים את הקשר העמוק בין העם בישראל והעם האמריקני, ואת הגיבוי והידידות של ארה"ב במדינת היהודים. יחסים אלו חוצי מפלגות וממשלים לאורך כל השנים".

שר החינוך נפתל בנט הגיב: "אני מברך את נשיא ארצות הברית הנבחר דונאלד טרמפ. אנו מודים להילארי קלינטון על ידידותה לישראל. אנו בטוחים שהקשר המיוחד בין ארה"ב לבין ישראל יישמר, ואף יתחזק. זהו נצחון האמת הפשוטה על המוסכמות הישנות והמתפוררות, נצחון האינטרס של המדינה על אינטרסים של אליטות שהולכות וקורסות אל מול עינינו.

"נצחון טראמפ הוא הזדמנות אדירה לישראל להודיע מיידית על חזרה מרעיון הקמת פלסטין בלב הארץ, שהיא פגיעה ישירה בביטחוננו ובצדקת דרכנו. זוהי תפיסת הנשיא הנבחר כפי שמופיע במצעו, ובוודאי זו צריכה להיות דרכנו. חד, פשוט וברור. תם עידן המדינה הפלסטינית".

שר הבינוי יואב גלנט הגיב: "הקשר האסטרטגי בין ישראל וארה"ב חזק ויציב, אנו צופים כי ימשיך להתחזק. בפני הנשיא הנכנס, טראמפ, עומדים אתגרים מורכבים, מבית, ובעיקר מחוץ, אל מול זירה בינלאומית מפוצלת, שעה שגורמים קיצוניים מנסים לערער את בטחון העולם החופשי.

"אני מאמין כי ארה"ב תמשיך להוביל את מדינות העולם החופשי ותאבק למען ערכינו המשותפים. הצלחתה ועצמתה של ארה"ב היא אינטרס ישראלי עליון, אני מאמין כי דונלד טראמפ יוביל את אמריקה בדרך הנכונה, למען אמריקה ולמען העולם כולו, וכי הקשר האסטרטגי עם מדינת ישראל יימשך ויתחזק".

שרת המשפטים איילת שקד הגיבה: "אני מברכת את הנשיא הנבחר של ארצות הברית הנבחר דונאלד טראמפ, ידיד אמת של ישראל. אני בטוחה שטראמפ ידע לנתב באומץ את העולם החופשי ליעדים מוצלחים אל מול המלחמה העולמית בטרור.

"זאת הזדמנות לממשל האמריקאי להעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, בירת ישראל הנצחית. הדבר יסמל את הקשר ההדוק והידידות האמיצה בין שתי המדינות".

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיגר מכתב ברכה לטראמפ: "אני בטוח שתוביל בכבוד רב את העם האמריקאי לעבר עתיד מזהיר לארצות הברית של אמריקה. ארצות הברית היא בעלת הברית החשובה ביותר של מדינת ישראל והעם היהודי, זוהי ברית איתנה המבוססת על ערכים משותפים של חופש ודמוקרטיה.

"כבוד הנשיא הנבחר, תמיד היית תומך נלהב של העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל וליבו הפועם של העם היהודי ועל כך אני מודה לך. אני בטוח שבתקופת כהונתך תמשיך לחזק את מעמדה וריבונותה של ירושלים כבירת ישראל ותעביר את שגרירות ארצות הברית לעיר.

"אני מלא ציפיה לתמיכתך בפעולותינו לבניתה ופיתוחה של ירושלים עבור כל תושביה ומזמין אותך לבקר בבירת ישראל. יחד נבטיח עתיד מזהיר לעיר ירושלים ולארצות הברית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "נפל דבר. השינוי העצום שעבר היום על ארה"ב הוא עובדה מוגמרת. דבר אחד חייב להיות ברור - את רעיון שתי המדינות יש לגנוז באופן מיידי. הממשל בארה"ב התחלף ואיתו גם הקפאת הבנייה הנוראית שנכפתה על מדינת ישראל בידי הממשל הקודם חייבת להתחלף בתנופת בניה והתיישבות".

ח"כ מרב מיכאלי הגיבה: "זה לא הבוקר שקיווינו לו. זה יום קשה שבו נבחר אדם שנשא דגל של שנאה, פגיעה והשפלה בנשים ובאחרים. זה יום קשה לכל הנשים והגברים שנשאו עיניים אל האשה הראשונה שהיה לה סיכוי אמיתי ומוצדק להיות האשה הראשונה בתפקיד מנהיגת העולם החופשי".

גם ארגון החמאס התייחס לניצחונו של טראמפ: "העם הפלסטיני לא סומך על כך שיהיה שינוי אמיתי בממשל האמריקני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר