כשהראב"ד תמך בטראמפ למרות גסות הרוח שלו

"כל זמן שמדובר רק על התנהגות קלוקלת בחייו הפרטיים - אין מניעה לבחור בו" אמר לפני שלושה חודשים הגאון רבי משה שטרנבוך ועורר שיח נרחב בקהילות היהודיות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

לפני למעלה משלושה חודשים, השיב הגאון רבי משה שטרנבוך לשאלות נבחרות של תושבי ליקווד במסגרת דינר יוקרתי שנערך בזמנו. התשובות הועברו בשידור חי הישר מביתו שבהר נוף למעמד מיוחד בליקווד.

בשיאו של המעמד, נשאל הגר"מ שטרנבוך שאלה שנגעה ישירות בהצבעה עבור טראמפ, כאשר נשאל "האם מותר להצביע בבחירות לארה"ב עבור מעומד נכרי שהתנהלותו ודעותיו האישיות ידועות כבעייתיות ובניגוד מוחלט לדעת תורה?".

הגר"מ שטרנבוך השיב בתשובה שהועברה בשידור לאלפי המאזינים, כי "כל זמן שמדובר רק על התנהגות קלוקלת בחייו הפרטיים, ולא על אג'נדה ציבורית, אין זה העסק שלנו, ואין בכך מניעה הלכתית מלבחור בו".

פסק ההלכה פורסם בהבלטה רבה בכלי התקשורת היהודים הגדולים בארה"ב, והדבר עורר בזמנו הדים רבים בקרב אלפי תושבי ואזרחי ארה"ב.

למרות הפסיקה של הראב"ד והתגייסותם של חרדים שונים לתמיכה בטראמפ, לציבור החרדי אין תרומה משמעותית לניצחון טראמפ. הקהילות החסידיות הגדולות תמכו במועמדת הדמוקרטית, וגם אילו היו תומכים בטראמפ - הדבר לא היה הופך את נצחונו למשמעותי יותר מאחר והכוח החרדי הגדול מתרכז באזור ניו יורק - מדינה דמוקרטית מובהקת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר