יזמי הנדל"ן החרדים דרוכים

ה'נס' של הזוגות הצעירים: טראמפ יחסל את מצוקת הדיור?

אחרי שנים של מצוקה קשה, הפתרון יגיע דווקא מהמקום הכי לא צפוי? עסקנים ויזמי נדל"ן חרדים מביעים תקווה כי טראמפ יאפשר בנייה מעבר לקו הירוק ויאפשר פתרונות דיור לרבבות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טראמפ. הישועה תגיע דרכו? (מתוך חשבון הטוויטר של David Martosko)

בחירתו של מועמד המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב, התקבלה היום (רביעי) בקורת רוח רבה בקרב רבים בציבור החרדי בארץ ובתפוצות החשים אהדה לעמדותיו הציבוריות של איל הנדל"ן שהביע במהלך מערכת הבחירות הזדהות עם מדינת ישראל ועמדותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההערכות הינן שמרבית הציבור החרדי המתגורר בניו יורק, כמו גם במדינות נוספות, הצביע עבור מועמדותו של טראמפ - הן כהצבעת מחאה על שנות נשיאותו של ברק אובמה, והן בשל אמירותיו הפומביות של טראמפ בעד ישראל ובעד קיומה של המדינה היהודית.

כעת מתברר, כי ייתכן מאוד ובחירתו של טראמפ תשפיע בעקיפין לטובה דווקא על מצוקת הדיור החרדית בישראל שהפכה בעשור האחרון למטרד של ממש המעיק על הורים המשיאים את ילדיהם, כמו גם על זוגות צעירים הכורעים תחת העול הכלכלי ועלויות הדיור העצומות - נושא מהותי שעלה לאחרונה על שולחנם של גדולי הדור ושל נציגי הציבור החרדי שהבטיחו לפעול לפתרון מניח את הדעת.

מצוקת הדיור החרדית (צילום: אהרן רבינוביץ)

במהלך מסע הבחירות, הצהירו טראמפ ויועציו היהודים לענייני ישראל כי הוא עשוי להוריד את ארה"ב מרעיון שתי המדינות לשני העמים שהוביל במשך שנים את המדיניות האמריקאית, ובנוסף יאפשר בנייה בשטחי יהודה ושומרון או לכל הפחות יעלים עין מכך.

דוגמא לעמדותיו הניציות של טראמפ ניתן לראות בבחירת היועצים הנחשבים לאנשי ימין בולטים ולמי שתומכים במפעל ההתנחלויות. אנשי סודו חלקם חובשי כיפות ובוגרי ישיבות מעבר לקו הירוק ונחשבים למזוהים עם הימין הקשה בישראל. בנוסף, הקים טראמפ מטה תמיכה בהתנחלויות שפעל לבחירתו באופן רשמי.

עסקנים חרדים מקווים כעת כי טראמפ יאפשר העלמת עין ממתן אישורי בנייה על ידי מדינת ישראל מעבר לקו הירוק תוך הענקת מטריית הגנה דיפלומטית. "ישנן אלפי יחידות דיור תקועות באזור שכונת רמת שלמה שבקריצה אחת ניתן להתחיל להפשירן ולהתחיל ביוזמות הבנייה".

העסקנים מוסיפים כי הדבר מסוגל לתת פתרון מסויים למצוקת הדיור, ולו לפחות בטווח המיידי בכדי להקל את הלחץ הגדול. "הכל מוכן, כל התוכניות מאושרות. צריך רק הסכמה אמריקאית - והכל יכול לצאת לדרך" אומרים העסקנים באופטימיות.

בנוסף, יזמי נדל"ן חרדים מביעים תקווה כי שטחי בנייה רבים באזורים בערים ביתר עילית ובעיקר במודיעין עילית יופשרו לבנייה ויוכלו לתת מענה מהיר וראשוני למצוקת הדיור הקשה. "מדובר באלפי דירות שבהינתן הרישיון לבנותם יוכל הדבר להקל לפחות במעט על המצוקה הקשה.

נתניהו מברך את טראמפ, היום (לע"מ)

השאלה הגדולה הינה האם טראמפ יוכל לעמוד בהבטחותיו ועד כמה תתאמץ מדינת ישראל לעמוד על שלה. "זה כבר תלוי במידת הלחץ שיפעילו הנציגים החרדים בממשלה ובכנסת, כמו גם עסקנים ושתדלנים בארה"ב" אומר עסקן חרדי בכיר.

לטראמפ יש היום רוב רפובליקני נדיר גם בקונגרס וגם בסנאט. מדובר בחלון זמן שניתן לפעול בו אם רק רוצים לתת סוג של פתרון לבעייה הקשה שטורדת את שלוותם של רבבות משפחות מבני הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר