יחסי ארצות הברית וקובה על סף פיצוץ?

קובה תערוך אימון צבאי רחב היקף. בהודעה הקובנית לא נרשם כי קיים קשר בין האימון לתוצאות הבחירות, אך דבריו של טראמפ עד כה נגד קובה מדליקים נורה אדומה אצל הקובנים (חדשות, בעולם)

אפקט טראמפ? קובה תערוך תמרון צבאי: קובה הודיעה הערב (רביעי) כי צבא קובה יפתח בתרגיל צבאי ענק בן חמישה ימים, שמטרתו להכין את הצבא לעימות עם "מגוון של פעולות אויב".

ההודעה הרשמית הקובנית לא קישרה את ההודעה על פתיחת האימון לעובדה שדונלד טראמפ נבחר לתפקיד הנשיא, אך נראה כי יש קשר ברור בין ההודעה על זכייתו של טראמפ לקיום התרגיל הצבאי. במהלך הקמפיין, תקף טראמפ את המדינות השכנות מכסיקו וקובה ותקף את מדיניות הנשיא הנוכחי אובמה שקידם את השיחות בין המדינות והביא לנרמול היחסים.

נציין כי קובה נוהגת לקיים אימונים צבאיים בצל כל מתיחות בינה לבין ארצות הברית. לראשונה ערכה קובה תרגולת צבאית עם היבחרו של רונלד רייגן לנשיאות ב-1980. בהודעה של כוחות הצבא אז נמסר כי צפויים "תנועת כוחות, הפעלת אמצעי לחימה, טיסות ופיצוצים".

מומחי ביטחון ויחסי חוץ אמריקנים סבורים כי היבחרו של טראמפ עשויה ככל הנראה להביא שוב להעכרת היחסים בין המדינות לאחר חמישים שנות איבה שהסתיימו בזמן ממשלת אובמה. בשנתיים האחרונות, זוכה קובה לפריחה בתיירות ובכלכלה עם מעבר של אזרחים אמריקנים לסחור ולבקר בקובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר