מתקשים לעכל

"הוא לא הנשיא שלי" - הפגנות נגד טראמפ

אלפי בני אדם ברחבי ארה"ב הפגינו החל מאתמול נגד תוצאות הבחירות לנשיאות כשהם מתקשים לקבל את העובדה שטראמפ ניצח, בין המפגינים נושאי דגלים פלסטינים (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
מראות ההפגנה בניו יורק (צילום: מתוך טוויטר)

"לא שנאה, לא פחד, מהגרים רצויים פה" שאגו מאות אמריקאים מאוכזבים בכמה הפגנות ברחבי ארה"ב לאחר ניצחונו המפתיע למדי של המועמד הרפובליקני, המיליארדר הסוער, דונלד טראמפ.

במנהטן שבניו יורק, אלפי בני אדם התכנסו להפגנה ב"יוניון סקוור פארק". המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין היתר: "לא תומכים בגזענות, הוא לא הנשיא שלי" ו"מהגרים עושים את אמריקה גדולה". וקראו "הוא לא הנשיא שלי", ובהמשך פתחו בצעדת מחאה לכיוון "טראמפ טאוור".

בשיקגו, כ-1,800 בני אדם ניסו להתאסף מחוץ לבית המלון של טראמפ, תוך קריאות "לא טראמפ! לא KKK! לא ארצות הברית גזענית!". המשטרה המקומית חסמה את הכבישים באזור ומנעה מהמפגינים להגיע למקום. באופן לא מפתיע בחלק מההפגנות ניתן היה לראות דגלים פלסטיניים, דגלי מקסיקו ודגלים של רוסיה הסובייטית גם המבטא של הקוראים בהפגנות חושף כי מדובר במהגרים בעצמם.

רוב ההפגנות נערכו בידי סטודנטים ותלמידים במדינות דמוקרטיות דוגמת קליפורניה וניו יורק ובהשתתפות של כמה מאות אנשים בלבד רובם ממוצא היספני שחוששים שטראמפ יממש את מדיניותו נגד ההגירה הבלתי חוקית לארה"ב.

בחלק מהמקומות הציתו המפגינים את דגלי ארה"ב, צמיגים ופחי אשפה וחסמו כבישים. רשת הטלוויזיה KNTV-TV דיווחה שכמה מפגינים הציתו בובה בדמותו של טראמפ, ניפצו חלונות של מערכת העיתון "אוקלנד טריביון".

כבר אתמול, שעות ספורות לאחר היוודע תוצאות הבחירות, החלו הפגנות בכמה מוקדים ברחבי ארצות הברית. באזור אוניברסיטת UCLA שבלוס אנג'לס הפגינו 500 בני אדם וצעקו ססמאות נגד טראמפ. הפגנות מחאה נוספות נערכו אתמול בקמפוסים של אוניברסיטת קליפורניה, ובשכונות מגורים בברקלי, אירווין ודיוויס.

יצוין, כי מדובר בכמות קטנה מאד של מפגינים יחסית למספר התושבים, אלפים ספורים בכל רחבי ארה"ב המונה כ-250 מיליון בני אדם.

גורמים במטה הנשיא ה-45 הנבחר, דונלד טראמפ טרם התייחסו להפגנות ולא בטוח שכלל יעשו זאת. עם זאת, בנאום הניצחון שלו הדגיש טראמפ כי הוא יהיה הנשיא של כל האמריקנים. "זה הזמן שלנו להיות עם אחד ומאוחד", אמר טראמפ וקרא גם לאלו שלא הצביעו לו להתאחד תחת הנהגתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר