כוורת הנשיא

לא רק טראמפ: הצוות הפרו ישראלי החדש

טראמפ הצהיר לא אחת על תמיכתו בישראל ובנתניהו, מתברר שהצוות לצדו ימני אפילו יותר ממנו. "כיכר השבת" בסקירה על האנשים שילוו את טראמפ במסדרונות הממשל החדש (פוליטי)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הנשיא הנבחר וסגנו המיועד (צילום: שאטרסטוק)

ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב, האיש שהצהיר בצורה הכי ישירה ובולטת כי הוא עומד לצדה של ישראל ויאפשר לה להתנהל מבלי להפעיל עליה לחצים בנושא הפלסטינים, משמח במיוחד את מסדרונות הממשלה בירושלים, אך מסתבר שטראמפ לא לבד והצוות סביבו אף הוא אוהד ישראל מובהק.

בחלק מהמקרים מדובר באנשים שמעזים לומר גם את מה שבממשלת הימין הישראלית חוששים לומר בצורה חד משמעית.

אחד התומכים הבולטים של ישראל הוא הסגן החדש של טראמפ, מייק פנס, מושל מדינת אינדיאנה. פנס הוא אחד מהפוליטיקאים הכי פרו-ישראלים שניתן למצוא בארה"ב דבר שאותו הוא מביע במילים בצורה מפורשת שאינה משתמעת לשני פנים. כך לדוגמא בעת ביקורו בישראל לפני כשנתיים הוא נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודחה הזמנה להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

מי שאמור להחליף את מזכיר המדינה אחד הפחות מוצלחים של ארה"ב, ג'ון קרי הוא ניוט גינגריץ' גם הוא חבר אישי של נתניהו, שדעותיו נטועות עמוק בימין. גינגריץ' אף אמר פעם כי הפלסטינים הם "עם מומצא. צריך לזכור שלא הייתה מדינה פלסטינית, אלא רק חלק מהאימפריה העותמנית. באופן היסטורי, הפלסטינים חלק מהקהילה הערבית". על פי הדיווחים ייתכן וגינגריץ' יעדיף לוותר בשל גילו המתקדם על התפקיד שדורש נסיעות רבות ואינו פשוט לאדם מבוגר ויעדיף להיות בתפקיד היועץ לביטחון לאומי של טראמפ.

מועמד אחר לתפקיד מזכיר המדינה הוא, שגריר ארה"ב באו"ם לשעבר, ג'ון בולטון, שהתנגד להסכם עם איראן ותמך בתקיפה צבאית נגדה כמו גם התנגדותו למדינה פלסטינית. בכל מקרה הוא צפוי לקבל תפקיד בכיר בממשל.

דבר סגן הנשיא המיועד מייק פנס

ידיד נוסף של ישראל שהולך להיות אחד מהבכירים בממשל החדש הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, ידיד אמת של ישראל וחבר אישי של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. כזכור, בעת ששימש כראש עיריית ניו יורק הוא אסר על יאסר עראפת להשתתף בקונצרט שיזם. לפני מספר שבועות אמר ג'וליאני כי הוא מתנגד למדינה פלסטינית: "ישראל צריכה לדחות את פתרון שתי המדינות", אמר ג'וליאני בוועידת האמריקנים הישראלים (IAC) בוושינגטון.

"זה נשמע טוב כאשר אומרים 'פתרון שתי המדינות', אבל זה לא המצב האמיתי. כי יש מדינה אחת שבה יש דמוקרטיה, ערכים, שלטון חוק ואכיפת חוק בעוד השנייה עשויה משותפות של שתי קבוצות. קבוצה אחת, חמאס, שהיא ממש ברברית וקבוצה שנייה אש"ף, שהיא מושחתת. משהו התפספס ביחס שלנו לישראל בתמיכה בשתי מדינות ואיני יודע מתי זה קרה. לישראל אין אינטרס שתהיה לידה מדינת טרור ואם לא הייתה ישראל".

שמו של ג'וליאני מוזכר כעת בהקשר לתפקיד שר המשפטים, או למשרת התובע הכללי.

עוד מקורב לטראמפ הוא מייק האקבי, מושל ארקנסו לשעבר שביקר לאחרונה בישראל בביקור חם ומלא תמיכה. האקבי נוהג בכל ביקור שלו בישראל לבקר גם ביהודה ושומרון . בעת ביקור בשילה אמר: אני רואה את יו"ש כחלק בלתי נפרד מישראל. אתמוך בחיזוק ההתיישבות היהודית ביו"ש ואמשיך לראות במקום הזה מולדתו וארצו של העם היהודי".

בכיר נוסף ברשימת החברים של טראמפ הוא דיויד פרידמן, יועצו של טראמפ לקשרים עם ישראל. פרידמן, איש ימין מובהק המשמש גם כיו"ר אגודת ידידי בית אל, הוא תומך נלהב של הבניה היהודית ביהודה ושומרון והוא אף הקים בין היתר את מטה טראמפ בשומרון. שמו מוזכר כמי שעשוי להיות שגריר ארצות הברית בישראל.

כדי להבין את הלך הרוח במסדרונות של טראמפ ניתן היה הבוקר לשמוע את ג'ייסון גרינבלט סגן נשיא בחברת טראמפ ויועצו המשפטי הראשי שאמר בגל"צ: "בניגוד לברק אובאמה לנו אין בעיה עם בניה בהתנחלויות, מיסטר טראמפ לא חושב שבנייה בהתנחלויות מפריעות לקידום השלום והוא חושב שהראיה לכך היא מכך שישראל כבר פינתה את עזה והשלום לא הגיע". עוד הוסיף היועץ - "לא נכפה על ישראל והפלסטינים לקיים משא ומתן"

לשאלה האם טראמפ באמת יעביר את השגרירות לירושלים או שמדובר בהבטחת סרק כמו של כל הנשיאים בעבר השיב: "טראמפ שונה מהם, הוא באמת חושב שירושלים היא בירתה של ישראל בניגוד להחלטת אונסקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר