הטור השבועי

הצניעות ניצחה: כישלון הילרי הוא בשורה ליהדות

בראש המערכה השואפת להעמיד את הנשים בשלטון, ואת הגברים בזבל - בביטוי מטאפורי ולא רק כזה – הייתה הילרי קלינטון. את זה טראמפ מיגר. את זה, אמריקה הביסה (דב הלברטל)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
הילרי קלינטון בפילדלפיה, לפני הבחירות (צילום: a katz / Shutterstock)

לפני הבחירות לנשיאות באמריקה, אמר לי בחור אמריקני שהוא יבחר בטראמפ, כי לדעתו אשה לא יכולה לעמוד בראש העולם החופשי. לדעתו, כך הסביר, אשה יכולה אולי להיות ראש מדינה, אבל לא נשיאת ארצות הברית, כי זה לא בשביל אשה.

ישנם רבים, בעיקר במגזר החרדי, אבל לא רק במגזר זה, המאמינים שאשה לא ראויה לשלוט בכלל. בהתחשב במבנה הנפשי של האשה, ברגשותיה, חולשותיה וקלות דעתה, אשה לא יכולה להיות שליטה. גם אם פה ושם ישנן נשים שליטות, אז או שבאמת זה קטסטרופה, או שמי שמנהל בפועל את המדינה זה אנשים שמסוגלים לשלוט.

טיעון זה הוא לא פשוט. ראש ממשלת אנגליה לשעבר, תאצ'ר, וקנצלרית גרמניה בהווה, מרקל, שלטו על עשרות מליוני אנשים. כך גם נשיאת ארגנטינה וברזיל, קירשנר ורוסף, שביחד שלטו על מאות מליוני אנשים. ישנן דוגמאות נוספות. ראויה למחשבה הטענה, שאשה לא יכולה להיות מנהיגת העולם.

עו"ד דב הלברטל, כותב השורות (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

אבל בחירתו של טראמפ גרמה לי בכל זאת נחת גדולה. כי הוא מיגר לא רק את הממסד, אלא גם הביס את הפמיניזם. וזו בשורה חשובה ביותר. כי גם אם נשים מסוגלות לשלוט, ספק אם יש להן את הזכות המוסרית לשלוט. הכוונה היא שמבחינה מגדרית, אין זכות מוסרית לשלטון, למי שאינו נושא בעיקר הנטל במרחב הציבורי.

לא יתכן שכל המשרתים בצבאות העולם והנופלים בקרב יהיו גברים, ומי שישלח אותם לקרב תהיה אשה. לא יתכן שכל ענף הבניה ברחבי העולם יהיה מבוסס רק גברים, מיליוני גברים, ומי שישלח אותם לעבודה המפרכת תהיה אשה. לא יתכן שבראש עייריה תעמוד אשה, שתשלח רק גברים, אלפי גברים, למשאיות הזבל.

בראש המערכה השואפת להעמיד את הנשים בשלטון, ואת הגברים בזבל - בביטוי מטאפורי ולא רק כזה – הייתה הילרי קלינטון. בשאפתנותה חסרת הגבולות וביהירותה, היא שיקפה את החתירה ההיפר פמיניסטית הבלתי נדלית, לפיה על הנשים לשלוט בעולם ולשלוט בגברים. האנשים יבנו את העולם וימותו בקרבות, והנשים ישלטו. את זה טראמפ מיגר. את זה, אמריקה הביסה.

נאום התבוסה של הילרי קלינטון וטים קיין (מתוך פייסבוק)

זו גם בשורה גדולה ליהדות. כי אין ספק שאם קלינטון הייתה נבחרת, רוח האומות הייתה משתנה לחלוטין, ובבת אחת, והפמיניזם היה הופך לערך הנעלה והמשפיע ביותר. אין ספק שזה היה חודר בצורה לא מבוקרת גם לעולם החרדי. במובן זה, טראמפ הציל גם את העולם החרדי, בעיקר את נשותיו, משינוי ערכים לא ראוי.

כי הערך היהודי מתנגד בתוקף לפמיניזם. ערך הצניעות, שביהדות הוא ערך עליון, הוא בכלל לא שיקול אצל הגויים או בקרב היהודים החילונים. אבל היהדות סבורה, שגם אם אשה מסוגלת לשלוט וגם אם יש לה זכות מוסרית לשלוט, זה לא ראוי שהיא תשלוט. לכן גרם טראמפ ליהודים נחת רוח גדולה. כי את זה הציל טראמפ, ובכך מיגר את קלינטון נציגת ההיפר הפמיניזם העולמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר