"אכלו לי, שתו לי"

קלינטון מאשימה: הפסדתי בגלל ראש ה-FBI

המועמדת הדמוקרטית שהובסה בבחירות לנשיאות מאשימה בהפסדה את ראש ה-FBI ג'יימס קומי שפתח שבוע וחצי לפני הבחירות את החקירה נגדה והביא לדעתה להפסד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תומכיה של קלינטון מפגינים מול מגדל טראמפ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש90)

אחרי הבכיות והפגנות סוערות במיוחד של תומכיה ברחובות ארה"ב, הילרי קלינטון, מאשימה את ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, בתבוסה שלה בבחירות לנשיאות ארה"ב. כך מסרו במוצאי שבת שני עובדים בצוות הקמפיין שלה, שטענו שהיא הטילה את האשמה בקומי בשיחת ועידה עם התורמים המובילים בקמפיין הבחירות.

לדבריהם, קלינטון אמרה שקומי אשם בהפסד שלה אחרי שהחליט לשלוח מכתב לקונגרס ימים ספורים לפני הבחירות. במכתב, כזכור, הוא הודיע על חידוש החקירה בפרשת המיילים שלה בתקופה שהייתה מזכירת מדינה. שבוע לאחר מכן הודיע קומי כי המיילים נבדקו וההחלטה שלא להעמיד את קלינטון לדין נותרה על כנה. רבים תהו כיצד הספיק ה-FBI לעבור על 600 אלף מיילים בפרק זמן קצר כל כך ולא באמת ברור מה קרה שם והאם החקירה נסגרה בגלל לחץ פוליטי כבד שהופעל על קומי.

"יש הרבה סיבות לכך שמערכת הבחירות הזו לא הייתה מוצלחת. אבל ההערכה שלנו היא שהמכתב הזה, שהעלה ספק חסר בסיס, עצר את המומנטום שלנו", אמרה המועמדת שהובסה. קלינטון אמרה לתורמיה שטראמפ הרוויח מההודעה של קומי על חידוש החקירה. במידה ועדיין ניתן להסתכל על סקרים כדבר אמין, אכן הייתה עלייה בכוחו של טראמפ לאחר ההודעה אך היא נבלמה יומיים לאחר מכן ולאור התוצאות כלל לא ברור אם ניתן להסתמך על סקר כל שהוא.

לטענתה, למרות שבהמשך נשלח מכתב נוסף שניקה אותה מאשמה, האירועים חיזקו את התחושה בקרב תומכי טראמפ כי המערכת "מושחתת" ונוטה לטובת קלינטון, והגבירה את המוטיבציה שלהם ללכת להצביע עבור המיליארדר הסוער, דונלד טראמפ.

זו לא הפעם הראשונה בהן מצביעים במחנה קלינטון על קומי כאשם בהפסד. כבר ביום רביעי טען הסופר השמרן אד קליין כי חבריה של קלינטון אמרו כי היא רואה בקומי אשם מרכזי בהפסדה. קודם ליום הבחירות התרוצצו שמועות לא מבוססות כי במידה וקלינטון תזכה בנשיאות קומי יודח מתפקידו מידית וסביר להניח שהאיש נשם לרווחה לאור התוצאות הסופיות.

לפי הדיווח, קלינטון אמרה בנוסף לתומכיה כי הקמפיין שלה והמפלגה הדמוקרטית גייסו במהלך מערכת הבחירות סכום עתק של כ-900 מיליון דולר מיותר משלושה מיליון תורמים. מדובר בסכום גבוה במיוחד יחסית לכל מועמד אחר אי פעם. לשם ההשוואה הקמפיין המוצלח במיוחד של אובמה ב-2008 גייס כ-750 מיליון דולר בלבד מה שהופך את ההפסד של הילרי לצורב עוד יותר.

גם בסוף השבוע נמשכו ההפגנות במחאה על ניצחונו של טראמפ, בין השאר בניו יורק ובשיקגו. בפורטלנד נפצע מפגין מירי וארבעה חשודים נעצרו. בעקבות ההפגנות, שחלקן גלשו לאלימות, הזהירה למרבה האירוניה מדינה סוערת אחרת, טורקיה את אזרחיה מנסיעה לארה"ב. "אזרחינו שגרים בארה"ב, או ששוקלים לטוס לשם, צריכים להיות זהירים", אמרו במשרד החוץ הטורקי והוסיפו כי להערכתם ההפגנות לא ייפסקו בקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר