מרגיז את השמאל

ח"כ יהודה גליק יהיה נואם הכבוד בכנס כ"ך

גליק יהיה נואם הכבוד באירוע לזכרו של הרב מאיר כהנא שנרצח בידי מחבל מוסלמי. "הגיע הזמן שאנשים יבינו שאפשר להשתתף באזכרה של מישהו בלי להסכים עם דעותיו" (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

חבר הכנסת מטעם הליכוד, יהודה גליק, מצליח להרגיז בדעותיו ומעשיו גם את השמאל וגם את הימין שמתקשה להבין את דעותיו של חבר הכנסת חובש הכיפה שרוצה לעלות להר הבית מצד אחד, אך מפגין סובלנות ויפות נפש מאידך.

היום (א') התפרסם ב-NRG שגליק יהיה אורח הכבוד והנואם המרכזי באירוע הזיכרון לרב מאיר כהנא הי"ד, לשעבר ממנהיגי הימין הקיצוני ומייסד ארגון "הליגה להגנה יהודית" ותנועת 'כך' שהוצאה מהחוק בישראל בשל דעותיו הקיצוניות של מייסדה.

גליק יתארח באירוע שיתקיים בארה"ב באמצעות שיחת וידיאו ולדברי המארגנים כותרת הנאום תהיה "מחזירים את בית המקדש". מארגני האירוע כתבו בהזמנה כי "חבר הכנסת גליק כבר ביצע צעדים בכדי להזמין את נשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, לעלות עמו להר הבית". כזכור, בבוקר נצחונו של טראמפ מיהר גליק לברך את המנצח כשהוא מזמין אותו לעלות יחד איתו להר הבית.

הרב כהנא, שימש כחבר כנסת בכנסת ה-11, ואילו ב-1988 נפסלה ההתמודדות של מפלגתו 'כך' בבחירות בעקבות העובדה שהוכרע כי מטרות מפלגתו "גזעניות". שנתיים לאחר מכן נרצח כהנא בתום נאום שנשא במנהטן, על ידי מוסלמי שהיה פעיל אל-קאעידה. מאז שנת 2001 מסווג ארגון "הליגה להגנה יהודית" כתנועת טרור על ידי ה-FBI. עם זאת, הסניף בטורנטו קנדה הנו חוקי לחלוטין.

חבר הכנסת גליק אמר בתגובה כי הוא אינו רואה סיבה שלא להשתתף באירוע. "הגיע הזמן שאנשים יבינו שאפשר להשתתף באזכרה של מישהו בלי להסכים עם דעותיו", אמר גליק, "הרב מאיר כהנא פעל רבות, בין השאר למען פתיחת שערי ברית המועצות לשעבר ליהודים. הוא היה חבר בכנסת ישראל ונרצח על ידי מחבל מוסלמי בשל היותו יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר