מחשב מסלול מחדאע"ש

ארגון 'המדינה האסלאמית - דאעש' נערך ליום שאחרי

ארגון המדינה האסלאמית - דאעש, קורא לאוהדיו להפסיק להגיע לעיראק וסוריה ולהתכונן ליום שאחרי נפילת דאע"ש כארגון ששולט במדינה. ומה יעשה הנשיא טראמפ? (חדשות)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך מגזין דאעש)

ארגון המדינה האסלאמית נוחל מפלה אחר מפלה בעיראק וסוריה. מוסול, בירתו בעיראק, מכותרת על ידי קואליציה בין לאומית ומליציות שבטיות כורדיות ואשוריות. בירתו א-רקה בסוריה, מכותרת גם היא על ידי כוחות כורדים ורוסים. מנהיגי הארגון מבינים שאלו החודשים האחרונים בהם הם מקיימים מדינה עם מוסדות שלטוניים ושליטה טריטוריאלית.

הארגון שקם בהשראת ארגון הטרור של אוסמה בן לאדן - "אל קעידה" מבין כי בדומה לארגון האב ששלט באפגניסטן עד למפלתו הוא צריך לחשב את מסלול האידיאולוגיה והטרור מחדש.

במגזין אותו מוציא הארגון באנגלית ומיועד בעיקר לתומכיו באירופה מודה הארגון - גם אם בחצי פה - כי הוא נמצא בשבר הגדול בתולדותיו ומביא סקירות של הנעשה בתחום הטרור במרחב הים תיכוני, באירופה ובארצות הברית.

מי ש"זוכה" לסקירה רחבה ואיומים מפורשים היא תורכיה ונשיאה ארדואן וזאת לאחר שתורכיה הצטרפה לכוחות הפועלים בעיראק.

במגזין בוחן הארגון את יכולותיו המבצעיות ומודד את העלות - תועלת בחיי המוג'הידון ואמצעי לחימה ומגיע למסקנות כי הוא לא יאריך ימים במתכונתו הנוכחית ועל כן הוא מבקש ממתנדביו להפסיק להגיע לשטחים שבשליטתו. לצד זאת מביא הארגון את הטקטיקה החדשה לניצחון על הכופרים (מדינות ערב והיהודים) והצלבנים (מדינות אירופה ואמריקה).

כתב הארגון נותן פרשנות ג'יהאדיסטית לאחת הסורות (הפרשות) הנוגעות ללחימה בכופרים ומפרשה כי המאמינים הג'יהאדיסטים צריכים לחשוב איך לפני הכל הם פוגעים בכופרים עד כמה שניתן מה שיגרום להיחלשותם ובשלב האחרון יביא להקמת החליפות האיסלמית כשאיפתם.

הארגון מצביע על הפיגועים באירופה ובייחוד על פיגוע הדריסה בריביירה הצרפתית שאירע בליל "יום הבסטיליה" וגרם לפגיעה מוראלית חריפה ולאי רצון להילחם. כמו כן מביא הארגון את פיגועי האחד עשר בספטמבר כדוגמא לפיגועים שהביאו מפולת כלכלית לארצות הברית.

הארגון שעד לא מכבר עסק בכיבושים טריטוריאלים עובר שלב ועובר לג'יהאד באירופה וארצות הברית. פיגועים קטנים בעלי פוטנציאל הרג אדיר ופגיעה מוראלית וכלכלית גדולה. לצד הפצת טרור מקווים בארגון כי בשנים הקרובות יקומו ברוח זו ארגוני טרור קטנים שיצמחו במדינות בהם השלטון סובל מחוסר יציבות כניגריה, סומליה ולוב.

אכן בשנים הקרובות מפת הטרור העולמית תדע שינויים רבים ותנוע למערב. אם תרצו זהו אחד האתגרים הגדולים של הנשיא הנבחר בארצות הברית - להכין את ארצות הברית לפגיעה כלכלית ומוראלית של הטקטיקה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר