מחכים לירידת מחירים?

דו"ח הלמ"ס: שפל בקניית דירות חדשות

על פי הדוח שהתפרסם היום (א') בתשעת החודשים האחרונים יש ירידה של 8.3% אל מול התקופה המקבילה אשתקד במספר הדירות החדשות שנקנו מתחילת השנה (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש90)

אולי זה הדיבורים על פתרון לבעיית הדיור ואולי זו הבעיה עצמה והמחירים המטורפים של הדירות שמביאים לכך שבחודשים ינואר-ספטמבר השנה נמכרו כ-22,700 דירות חדשות - ירידה של 8.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (א') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

על פי הנתונים, בתקופה זו נרשמה ירידה במכירת דירות חדשות בשיעור של 25% במחוז הצפון, של 17% במחוז חיפה, של 13% במחוז תל אביב ושל 10% במחוז ירושלים. לעומת זאת, נרשמה עלייה של 19% במחוז הדרום שם הדירות זולות יותר בדרך כלל. במחוז המרכז לא חל שינוי משמעותי.

גם בהשוואה לתשעת החודשים הקודמים (אפריל-דצמבר 2015) נרשמה ירידה, בשיעור של 10.4%, במספר הדירות החדשות שנמכרו לציבור הרחב. נזכיר כי שנת 2015 הייתה שנה שבה נמכרו קרוב ל-32 אלף דירות חדשות.

יצוין, כי בחודש ספטמבר לבדו נמכרו 2,191 דירות חדשות לעומת 2,305 דירות בחודש אוגוסט - ירידה של 5% ושפל מאז אוקטובר 2014. כ-29,840 דירות חדשות עדיין נותרו למכירה על המדף (מתוכן כ-28% דירות שנותרו למכירה במחוז המרכז).

עוד עולה מהדו"ח כי ישנה ירידה משמעותית בדרישה לדירות חדשות מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הדיבורים על כך שהפשרת הבנייה בירושלים ובאיו"ש יסייעו למחירי הדיור יכולים אף הם לפגוע בדרישה לדירות חדשות שכן אנשים מעדיפים להמתין מעט לראות האם השוק פונה לירידת מחירים משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר