"נגן על הערכים שלנו - בכל מקום"

ארגוני השמאל והרפורמים מתאבלים על בחירת טראמפ

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל בארה"ב, שיגר מכתב בו הוא מתאבל על בחירת טראמפ וקורא "להילחם הלאה" • בקהילה הקונסרבטיבית יש קריאה לעשות עלייה לישראל בעקבות השבר הגדול (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפגנה בפורטלנד נגד בחירת טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

ארגוני השמאל והרפורמים ממשיכים להתאבל על ניצחונו של דונלנד טראמפ ובחירתו לנשיאות ארה"ב. במנשר מיוחד שפרסם מנכ"ל 'הקרן החדשה לישראל' בארה"ב, הוא מתאר את הבכי של בתו בת ה-9 כששמעה שטראמפ ניצח ואת האבל של משפחות רבות.

"אני יודע שאנחנו לא לבד", כתב מנכ"ל הקרן החדשה לישראל בארה"ב, דניאל סוקאץ'. "בדיוק כפי שהקולגות שלנו בישראל יודעים שיש להם שותפים בארצות הברית ובכל העולם, כך גם אנחנו צריכים לזכור ששותפינו הישראלים שומרים על הגב שלנו, בדיוק כפי שאנחנו שומרים על גבם. זה ברור לחלוטין שאנחנו נמצאים באותו מאבק, משני צדדיו של האוקיינוס ומסביב לעולם, על נשמת אפן של מדינותינו. אנחנו מחויבים לאותם ערכים - דמוקרטיה, צדק, הומניות וחמלה - ונגן עליהם יחדיו בכל מקום".

"אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשקוע ברחמים וייאוש", מוסיף מנכ"ל הקרן החדשה לישראל בארה"ב. "בואו נרשה לעצמנו לשקוע בעצבות, אבל נחזור במהרה לעבודתנו - לבנות ישראל ואמריקה טובות יותר".

"בתי בת ה-11 שאלה אותי כיצד אפשר לחיות עם העובדה שנבחר נשיא שחושב שנשים הן חפצים. אמרתי לה שגם אם יש רגעי חושך עלינו להוסיף את האור ולהילחם הלאה", הוא כותב, "צריך לחשוב כיצד מרגישים מוסלמים אמריקאים וכיצד חשים מהגרים אחרים".

"אנחנו מחזקים את שותפינו בארצות הברית, ואת כל הקהילה האמריקנית שלנו מעבר לים, ומכירים מקרוב את התחושה הקשה בה הם נמצאים. לא נפסיק לפעול למען קידום ערכינו הדמוקרטיים - כאן, שם ובכל מקום - ועכשיו יותר מתמיד. היום אנחנו כואבים - מחר מתארגנים".

במקביל קראו גורמים בקהילה הקונסרבטיבית לחבריהם מארה"ב לעלות לישראל בעקבות השבר הגדול עם בחירתו של טראמפ לנשיאות.

רינה מגן פעילה בקהילה פרסמה מכתב עבור חבריה היהודים האמריקנים בו קוראת להם לעלות לארץ. "הבלתי ייאמן התרחש. אני משתתפת בהלם ובכאב שלכם, זה הזמן להגיד להתראות לארץ המאמצת שלכם, אמריקה, ולבוא הביתה לישראל. אמריקה תהיה מקום קשה לחיות בו במשך שמונה השנים הבאות. למה שלא תוותרו על המכאובים ותעלו לארץ?".

לדבריה, אם מיליון יהודים ליברלים יעשו עלייה, ישראל תוכל להפוך למדינה שכולכם קיוויתם שארצות הברית תהיה. "אני יודעת שאתם חושבים שאני חיה בסרט, אך אם תחשבו לאט ובזהירות, תבינו שאני דווקא מדברת בהיגיון רב. למרות כל המגרעות, ישראל היא ארץ של הזדמנות ויצירתיות. בבקשה, נצלו את הרגע, אנחנו צריכים אתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר