עוצמה 7.8

רעידת אדמה עוצמתית במיוחד בניו זילנד

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 בסולם ריכטר הכתה בעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד וגרמה להרס רב, לא ידוע על נפגעים בנפש. בעקבות הרעש פורסמה התראת צונאמי (אקטואליה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

רעידת אדמה עוצמתית במיוחד, בעוצמה 7.8 הורגשה היום (ראשון) במרחק של 91 קילומטרים צפונית-מזרחית לעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד. כך דיווח המכון הגיאולוגי של ארצות הברית.

מלבד החשש מהנזק הישיר של רעידת האדמה העזה, בעקבות הרעש פורסמה התראת צונאמי, וזמן לא רב לאחר מכן דווח על גל ראשון של צונאמי שמכה בחוף הצפון-מזרחי של האי הדרומי בניו זילנד. תושבים באזור החוף התבקשו להתפנות מבתיהם ולעבור לפנים היבשת. מוקד הרעש היה בעומק של 11 קילומטרים. לפי שעה אין דיווח על נפגעים בנפש.

העיתון "הראלד" דיווח כי הרעש הורגש היטב בעיר וולינגטון שנמצאת במרחק של 214 קילומטרים צפונית למוקד הרעש, ובתגובה הופעלו סירנות ואנשים רבים רצו לרחובות, חלקם בצעקות, וחיפשו מחסה. מכון "גיאונט" שמנטר רעידות אדמה בניו זילנד דיווח כי עוצמת הרעש הייתה 6.6 דרגות. הרשות להגנה אזרחית מסרה כי מוקדם מדי להעריך את מידת הנזק ואם יש נפגעים ברעש. "הבית כולו התפתל כמו נחש וכמה דברים התרסקו, החשמל התנתק", סיפרה לרדיו ניו זילנד אליזבת מהעיר טקאקה.

קרייסטצ'רץ' היא העיר הגדולה ביותר בדרום ניו זילנד והיא כבר סבלה בשנים האחרונות מרעידות אדמה קשות חלקן אף עם אבידות כבדות בנפש וזאת בשל מיקומה הגיאוגרפי של ניו זילנד.

בפברואר 2011 נהרגו 185 בני אדם, בהם שלושה ישראלים, ברעידת אדמה שטלטלה את העיר בעוצמה של 6.3 דרגות והחריבה את המרכז שלה. הייתה זו רעידת האדמה הקטלנית ביותר שידעה ניו זילנד זה 80 שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר