החרדים של טראמפ

הכירו את משה לקס: השדכן של איוונקה טראמפ שהקים איתה מותג תכשיטים

משה לקס, בנו של איש עסקים מחסידות סאטמר, ייסד יחד עם איוונקה טראמפ את מותג התכשיטים שהיא הפרזנטורית שלו. בדרך, הוא ואישתו היו מעורבים ב'שידוך' היהודי שלה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
משה לקס ורעייתו, בתמונה שהופצה בליל הבחירות (צילום: מתוך פייסבוק)

ניצחונו של איל ההון דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארה"ב, לצד הפיכת בתו איוונקה (יעל לאחר גיורה) ובעלה ג'ארד קושנר לאנשים החזקים והמשפיעים ביותר בסביבתו, מאירים בזרקור על מערכת הקשרים של השניים בקהילה היהודית.

מתברר, כי קושנר כמנהל חברת הנדל"ן המשפחתית, נחשב למקורב ביותר לאישי נדל"ן חרדים שאף היו קשורים עימו במיזמים עסקיים שונים. חלקם אף נחשבים לידידי המשפחה. בין השאר, בולט שמו של איש העסקים משה לקס, תושב שכונת בורו פארק בברוקלין ושותף בעסקי התכשיטים של איוונקה.

לקס הינו בנו של הנגיד החרדי רבי חיים לקס, מחשובי חסידי סאטמר שנפטר בדמי ימיו והוריש את עסקיו לבנו. הבן עשה חיל בעסקיו והפך עד מהרה לנשיא חברת דיינמיק דיימונד קורפ, חברת סחר ביהלומים.

בשנת 2007 יזמו לקס ואיונקה טראמפ שותפות עסקית שתרמה לשני הצדדים. מדובר היה בשיווק מותג נישה חדש של תכשיטים עבור נשים צעירות. העסק, תחת השם "איוונקה טראמפ פיין ג'ולרי" הפך למצליח מאוד, ומלבד חנות הדגל הממוקמת בלב מנהטן, משווקים תכשיטי המותג ברחבי העולם.

איוונקה טראמפ. הקימה מותג תכשיטים עם איש עסקים חסידי (צילום: shutterstock)

"מעולם לא עלה בדעתה להימנע משימוש בשם המשפחה שלה, אף שהיא יודעת שהוא מעורר אסוציאציות מסוימות ושפרויקטים כאלה כרוכים בסיכונים לה ולמשפחתה" נכתב עליה בעבר. איוונקה עצמה, כך דווח, מקפידה ללבוש את התכשיטים של המותג ובכך מהווה הפרזנטור והפנים של הפירמה המוצלחת.

משה לקס מתגורר כאמור עם רעייתו שיינדי בשכונת בורו פארק, ונחשב לתורם גדול למוסדות תורה וחסד וכמקושר מאוד בקהילה החרדית המקומית.

בני הזוג לקס, כך מספרים בקהילה, אף היו מעורבים ב"שידוך" של איוונקה לבעלה היהודי, ומאז הוא נחשב לאיש סודם של בני הזוג.

איוונקה וג'ארד. מיודדים עם יהודים-חרדים רבים (צילום: shutterstock)

בני הזוג לקס נצפו באירועים רבים לצד הזוג קושנר. במוצאי הבחירות, במהלך נאום הניצחון של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, פורסמה ברשת החברתית פייסבוק תמונה של בני הזוג לקס צוהלים ומאושרים.

גורם בקהילה החרדית בבורו פארק מוסיף ואומר בשיחה ל"כיכר השבת", כי מלבד הזוג לקס, "לקושנר ורעייתו יש קשרים נוספים עם חרדים, והדבר יבוא לידי ביטוי בכהונת הנשיא החדש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר