מהומות במרוקו בעקבות הנפת דגל ישראל בוועידת האקלים

השלווה בוועידת האקלים המתכנסת במרוקו הופרה עם הנפת דגל ישראל. מוסלמים קיצוניים הפגינו נגד הוועדה ונגד השתתפותה של ישראל בה (חדשות, בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
מרוקאי שורף דגל ישראל (צילום: מתוך פייסבוק )

הפגנות ענק בעקבות הנפת דגל ישראל בועידת האקלים במרקש: בשבוע האחרון סוערת הממלכה המרוקאית בעקבות הנפת דגל ישראל בוועידת האקלים של האו"ם שנערכה בעיר מרקש. ועידת האקלים נערכת מדי שנה בחסות האו"ם ונוטלים בה חלק רוב מדינות העולם, בהן מדינת ישראל שמובילה בתחום זה.

(צילום: Lakome2.com)

המפגינים המחוזקים על ידי פוליטיקאים מזרמים איסלאמיים רדיקליים, מוחים על מה שהם מכנים "נורמליזציה" של היחסים עם מדינת ישראל. מושג הנורמליזציה הינו אבן מרכזית בהבנת יחסי ישראל ומדינות ערב, כאשר האחרונות אינן מוכנות להכיר בכל סוג של ריבונות ישראלית לרבות בשיתופי פעולה בין לאומיים הנוגעים לאנרגיה ומסחר.

יהודי שחי במרוקו ושוחח עם "כיכר השבת" על מצב היהודים במדינה הסביר כי "מרוקו כמדינה מוסלמית ידועה בקשריה הבלתי רשמיים עם מדינת ישראל, ואף שלחה נציג ללווייתו של הנשיא המנוח שמעון פרס, לו רכש המלך הקודם חסן השני יחס של כבוד ואף אירחו בקזבלנקה בשנות ה-90".

עם זאת, הוא מציין כי הנפת הדגל במרקש הנה אירוע היסטורי שלא היה יכול לקרות לפני שנים מעטות".

באשר להפגנות, הוא אומר כי "יש ניסיון להפריד בין היהודים לציונות, אך היהודים נזהרים שלא להתערב בפוליטיקה בין לאומית ומוגנים על ידי המלך. היהודים לא חוששים ומבינים כי לצד האירוע המשמח של הנפת הדגל במרקש יהיו כאלו שינסו לגזור הון פוליטי על ידי רטוריקה אנטישמית. הם אינם מייצגים את מרוקו הרשמית ואת תושביה שוחרי השלום שרוכשים הערכה וכבוד לעם היהודי".

גם מרוקו הרשמית מתנערת מהאירועים ורואה בהם אירוע נקודתי ופופוליסטי חסר משמעות. לצד זאת, היא מאבטחת את אירועי האו"ם במרקש ואת מרכזי הקהילה בערים הגדולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר