למרות המאבק בימין

חוק ההסדרה אושר בתום דיון סוער; "מסכנים את המדינה"

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה פה אחד את חוק ההסדרה, זאת חרף התנגדות ראש הממשלה והיועץ המשפטי. שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את הבית היהודי: "מסכנים את המדינה" (בארץ)

נתניהו ובנט (צילום: אמיל סלמן)

חוק ההסדרה עבר בהצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה: ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה בשעה האחרונה (ראשון) את חוקי ההסדרה של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', שולי מועלם ויואב קיש. שבעה שרים הצביעו בעד החוק מול אפס מתנגדים. אף שר לא נמנע בהצבעה.

שרת המשפטים איילת שקד שתמכה בהצעת החוק אמרה כי "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע 'לוחמה משפטית'". שקד הוסיפה ואמרה "הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן תקף הערב בחריפות את חוק ההסדרה ובהודעה שפרסם בפייסבוק כתב ״כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקאי החדש.

השר ליברמן נימק את החלטתו להתנגד לחוק וכתב "זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקני ורוב רפובליקני בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס, הכל חייב להיות מוסכם ומתואם. אני מקוה שנגיע עם ממשל טראמפ לאישרור מחדש של הסכמות שהיו בין הנשיא בוש לראש הממשלה שרון, כפי שבאו לידי ביטוי בחליפת המכתבים ביניהם".

בעבר הימין עשה טעויות גורליות, כך ב-92' כשהתחיה הפילה את שמיר וקיבלנו את אוסלו וכך ב-99' חנן פורת ז"ל הביא לבחירות מוקדמות ואהוד ברק הגיע לשלטון. אני מקווה שנדע להתנהל נכון ולא נעשה טעויות נוספות.״

בדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה שעסק בחוק ההסדרה אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי החוק עלול להיחשב כהפרה של החוק הבינלאומי. לדבריו "מדובר בחוק לא חוקתי שלא יעמוד במבחן בג"ץ. זה דבר שלא נעשה בעבר, זה מתנגש בזכויות הפרט".

מנדלביט המשיך לתקוף את חוקיותו של החוק וטען בפני חברי הכנסת והשרים כי החוק מהווה מהלך גורף שעלול ליצור בעיה של לקיחת הזכות על הקרקע מאנשים פרטיים.

"אם ועדת השרים תאמץ את ההחלטה, זה יחליש את עמדתנו. זו תהיה טעות לאשר את זה, בטח בעת הזאת כשעומדת בבג"ץ הפנייה שלנו. אני מקווה שבית המשפט העליון יהיה קשוב להחלטתנו וידחה את פינוי עמונה" קבע מנדלבליט.

נציין עוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך בעמדתו של מנדלביט והפציר כמה פעמים בחברי הכנסת ובשרי הבית היהודי שלא להעלות את החוק להצבעה היום.

בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שדנה בחוק התפתח עימות בין שר הביטחון אביגדור ליברמן לשר החינוך נפתלי בנט, ליברמן אמר לבנט: "אתם מסכנים פה את מדינת ישראל ואת כל ההתיישבות בשביל גחמה אלקטורלית". בנט בתגובה יצא מהחדר יחד עם שרת המשפטים איילת שקד והורה לה להעלות את החוק כבר הערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר