תוכלו לישון בשקט

בתמיכת ראש הממשלה: יוגבל רעש המואזין

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת החוק שנועדה להגביל את הרעש מהרמקולים במסגדים. נתניהו תמך בחוק, וחברי הכנסת הערבים הביעו התנגדו חריפה (חדשות, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: Sliman Khader/Flash90)

חוק המואזין אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה: ועדת השרים לחקיקה אישרה הערב (ראשון) את החוק שכונה "חוק המואזין", הקובע כי יוגבל רעש הבוקע מהרמקולים שמפעלים המסגדים ברחבי הארץ. את ההצעה הגישו חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי וחברי כנסת נוספים לאור מה שהגדירו - "פגיעה במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלו".

חבר הכנסת מוטי יוגב, יוזם הצעת החוק, הגיב לאישור החוק ואמר: "אני מברך את חברי הממשלה ובראשם את ראש הממשלה ושרת המשפטים על אישור החוק בועדת השרים. אין בכוונתנו לפגוע בחופש הדת אלא להביא למניעת פגיעה בשנתם של רוב האזרחים הנפגעים בשנתם מקריאת המואזין, תלמידים עייפים בכיתותיהם גם במגזר הערבי, נהגים העייפים בנהיגתם, תינוקות המתעוררים בשנתם על אף שהתקינו חלונות כפולים הסגורים קיץ וחורף." יוגב הוסיף כי ישמח להגיע להסדרות ולהסכמות בדיונים שייערכו בוועדות לאחר אישור החוק בקריאה טרומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע הבוקר תמיכה בחוק ובפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי מהרעש מהמסגדים "סובלים גם מוסלמים, גם יהודים וגם נוצרים. אני לא יכול לספור את הפעמים שפנו אליי אזרחים, מכל חלקי החברה הישראלית, שקובלים על הסבל שנגרם להם מרעש עודף שמגיע אליהם מכריזות בתי תפילות".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף כי "ישראל היא מדינה שמכבדת את חופש הדת של כל הדתות. ישראל גם מחויבת להגן על מי שסובל מעוצמת רעש יתר של כריזות. כך נהוג גם בערים רבות באירופה. כך נהוג גם במקומות שונים בעולם המוסלמי, שבהם הגבילו את עוצמת הכריזה מתוך התחשבות בכלל התושבים".

חבר הכנסת עיסאוי פריג' ממרצ תקף הבוקר (ראשון) את הצעת החוק ואמר כי הצעת החוק שנועדה להגביל את פעילות המואזין היא הצעת חוק אנטישמיות. "לא הרעש הוא שמעניין את מציעי החוק אלא רצונם להוביל טרנד 'אנטי מוסלמי' שהפך פופולרי בקואליציה".

לדבריו, "אם בבעיית רעש עסקינן, אזי יש חוק למניעת רעשים, אבל חברי הכנסת מוטי יוגב, מירב בן ארי וחבריהם לא מעוניינים להיאבק ברעש אלא במוסלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר