רחוק מלהיות בריא

היצרנים נלחצים מ"המדבקות האדומות"

60% ממוצרי המזון צפויים להיות מסומנים במדבקה שתצהיר כי הם אינם בריאים ומומלצים. היצרנים מאיימים כי ילחמו בעוז ביוזמה הברוכה, כמובן על חשבון הבריאות של כולנו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

תעשיית המזון והמשקאות בישראל יוצאת במאבק להפעלת לחץ נגד משרד הבריאות בכדי לסכל את יוזמת "המדבקות האדומות" שהמשרד עומד לפרסם בימים הקרובים ותדגיש בעיני הציבור את התכולה הלא בריאה של רבים מהמאכלים והמשקאות שהם צורכים.

התכנית נוצרה ממסקנות ועדת הרגולציה לתזונה בריאה של משרד הבריאות אותה מקדם השר יעקב ליצמן והמנכ"ל משה בר סימן טוב.

ביום חמישי האחרון הבהיר בר סימן טוב ליצרנים שהוא מתכוון לחייב אותם בסטנדרטים מחמירים לסימון מוצרים, שיחייבו אותם לסמן במדבקות אדומות יותר ממחצית מהמוצרים שהם מוכרים כבר בחודשים הקרובים ובתעשייה זועמים.

"הם מטורפים, לחייב אותנו לסמן כ-60% מהמוצרים זה לא הגיוני בעליל, המודל הצ'יליאני שעליו משרד הבריאות מתבסס - מגוחך", אמר ל'דה מרקר' גורם בתעשיית המזון.

למותר לציין כי עצם העובדה שתעשיית המזון תצטרך לסמן כ-60% מהמוצרים שלה כיוון שהם מכילים כמות גדולה של סוכר, נתרן ושומן רווי - מעידה לא מעט על הבעייתיות בחלק גדול מהמוצרים שנמכרים לנו ואנו צורכים. בנוסף, מסקנות הוועדה היו מקילות יחסית ומשרד הבריאות החליט להקל לא להכניס לחובת הסימון במדבקות רכיבים בעייתיים כמו חומרים משמרים וצבעי מאכל מלאכותיים, מה שהיה מעלה עוד יותר את שיעור המוצרים המסומנים.

במשרד הבריאות שם מתכוונים להתעקש על הרפורמה והמדבקות האדומות מספרים שבצ'ילה, משם לקוח המודל, תעשיית המזון ערכה רפורמולציות לאלפי מוצרים בתוך חודשים ספורים בכדי שלא תתנוסס עליהם מדבקה אדומה. סביר שדד ליין שירחף מעל ראשן יגרום גם לחברות המזון בישראל להאיץ ולהרחיב את תהליכי שיפור המוצרים בהם הן התחילו לפני מספר שנים.

התקווה היא שמוצרי המזון בישראל יהיו בריאים יותר ומכילים פחות חומרים בעייתים ובינתיים נראה כי מזה חוששות יצרניות המזון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר