הרוטציה ברחובות

עתירת 'אגודת ישראל' נגד 'הבית היהודי' נדחתה

עתירת 'אגודת ישראל' נגד 'הבית היהודי' ברחובות לקיום הסכם הרוטציה נדחתה בגלל קושי משפטי – השופט בביקורת נוקבת: "נציגי הבית היהודי מתחמקים ללא הצדקה" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הדרישה המשפטית לאכיפת ההסכם הפוליטי בין 'אגודת ישראל' וחסידות קרעטשניף לבין מפלגת 'הבית היהודי' ברחובות לא התקבלה אולם שופט בית המשפט המחוזי יעקב שפסר בוחר בפסק דינו להבהיר בצורה חד משמעית כי נציגי הבית היהודי, "כהן ומוזס מתחמקים מקיום ההסכם ללא הצדקה עניינית ממשית תוך העלאת טענות שלא היה ראוי להעלותן".

בפסק דינו כותב השופט שפסר "ברור כי סירובם של כהן ומוזס להתפטר עומד בניגוד גמור להסכם עליו חתמו ואינו עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב וההגינות של נציג ציבור ובתוקף כך משמש כנאמן הציבור".

כזכור, בבחירות המקומיות האחרונות רצה אגודת ישראל ברחובות ברשימה משותפת עם הבית היהודי כאשר נציג אגודת ישראל וחסידות קרעטשניף פנחס הומינר הוצב במקום השלישי ברשימה תוך הסכם רוטציה כי במידה שלא יתקבלו 3 מקומות הרי שנציג הבית היהודי אבי מוזס יתפטר לטובתו לאלתר.

פחות ממאה קולות חסרו להכנסת המנדט השלישי ברשימה, ובאגודת ישראל ציפו להתחייבות להתפטרות אלא שאבי מוזס ואמיתי כהן שחתמו על ההסכם מטעם הבית היהודי סירבו לעשות כן ללא שניפקו הסברים עניינים ולמעשה הפרו את ההסכם.

הומינר עתר משפטית באמצעות עו"ד אייל נון וחגי וגנפלד, נגד נציגי הבית היהודי ועתה באה החלטת בית המשפט. השופט דחה את העתירה מחוסר סמכות משפטית וטען כי מאחר שמדובר בהסכם פוליטי הרי שאין לו סמכות להתערב, אולם לא חסך בביקורת נגד נציגי הבית היהודי.

"לא אוכל לקבל את טענתו של מוזס לפיה לא ידע אודות ההסכם ותוכנו. הסבריו של מוזס בהקשר זה אינם סבירים ועל פניו ברור שידע על קיומו של ההסכם".

בהמשך כתב השופט על אבי מוזס כי "המדובר בטענות שאינן ראויות על אחת כמה וכמה כאשר הן מועלות על ידי מי שמשמש כאיש ציבור המבקש לייצג את ציבור הבוחרים".

השופט התייחס גם לטענת הבית היהודי לפיה ההסכם לא חוקי מאחר שהייתה בו הדרת נשים וכותב כי טענתם "נראית תמוהה ביותר כאשר היא מועלית מפיו של כהן דווקא. כהן חתם במו ידיו על ההסכם הכולל סעיף זה ולא ניתן על ידו כל הסבר מדוע הסכים במעמד חתימת ההסכם לחתום על סעיף אשר לשיטתו נוגד את תקנות הציבור".

לקראת סיום הדגיש השופט כי "אין חולק שאלמלא אופיו המיוחד של ההסכם הנדון, בהיותו "הסכם פוליטי" אשר יש לו השלכות מתחום המשפט הציבורי, היה מתבקש בהחלט להורות על אכיפתו".

פנחס הומינר מסר בתגובה: "השופט כותב במפורש כי אי התפטרותם של אמיתי כהן ואבי מוזס הינו בניגוד גמור להסכם עליו חתמו והוא אינו ראוי, ולכן הדברים מדברים בעד עצמם. אני מצפה מכהן ומוזס לכבד את ההסכם לאלתר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר