החקיקה החדשה תפגע בחרדים?

תושבת ערד: הצפירה בכניסת שבת מפריעה למנוחה שלנו

לאחר אישור 'חוק המואזין' בוועדת השרים לענייני החקיקה, טוענת תושבת ערד כי הצפירה בכניסת השבת, המשמיעה מוזיקה חסידית, מהווה "פגיעה במרחב הציבורי. זה מפריע למנוחה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: מתוך ynet; תמונה: שאטרסטוק)

ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה אמש (ראשון) 'חוק המואזין' שהגישו חבר הכנסת מוטי יוגב מסיעת הבית היהודי' ואחרים, האוסר על בתי תפילה שימוש במערכות כריזה ורמקולים זאת בשל "פגיעה במרקם איכות החיים של תושבים רבים הגרים בסמיכות למקומות אלו".

החוק התקבל בכעס על ידי מוסלמים רבים החשים שמדובר בפגיעה בדרכי התפילה במסגדים.

אלא שכעת יש בקרב הציבור הישראלי מי שטוען כי לא רק במסגדים קיימת התופעה המטרידה את מנוחת השכנים אלא גם הכריזה לפני כניסת השבת מפריעה בשעות המנוחה.

ורוניקה ירושלמי מערד, שהתראיינה הבוקר לynet אמרה כי הצפירה בכניסת השבת ובכניסת החג - "מדובר בפגיעה במרחב הציבורי".

לדבריה "לפני כניסת השבת ולפני כניסת חג הדבר מתרחש. מדובר במוזיקה וצלילים שונים בגבהים שונים ובאורך זמן שונה. שכרנו לפני כמה שנים דירה בשכונה נהדרת שאנחנו מאוד אוהבים, שכונת חלמיש, וביום שישי ערב שבת בלי שום הכנה פתאום שמענו את המוזיקה הזאת. זה יכול להיות ארבע דקות או שתי דקות".

ורוניקה מספרת כי פנתה לרשויות האכיפה ולמשטרה שלא עשו דבר. "לא ברור לי מה האכיפה שם. הפסיקו את זה לחצי שנה ואחר כך זה חזר. אין בעצם פיקוח. בעל הבית עושה כרצונו. והווליום לאחרונה התחיל להיות ממש ממש גבוה. חצי עיר שומעת את זה וזה מפריע למנוחה", אומרת ירושלמי בכעס.

בישיבת סיעת 'הליכוד', התייחס ראש הממשלה ל'חוק המואזין' ואמר כי "אתמול העברנו גם בוועדת השרים את חוק הכריזה בבתי התפילה. החוק הזה מיועד למנוע את הסבל של מאות אזרחים - יהודים, נוצרים ובייחוד מוסלמים. האזרחים הללו סובלים. הם גם מדברים איתי ואני בטוח שהם גם מדברים אתכם.

"איזו הצדקה יש למרר את חייהם של האזרחים הללו? מדוע כדי להתפלל צריך להטריד את מנוחתם פעמים רבות בכל יום. למה לא שומעים כריזות כאלה בערים מרכזיות במערב ועכשיו גם בחלקים של העולם הערבי".

ראש הממשלה סיים את דבריו ואמר כי "אני לא אתן למציעי החוק לדלל אותו ולהשאיר אותו ריק מתוכן. אמרתי לשרת המשפטים אתמול, ששאלה אותי אם לדחות את ההצבעה: אסור לדחות. אתמול הצבענו שם ובהמשך נצביע כאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר