עבד? ספרו לנו

ההקלטה שתעשה לכם ריסטרט למוח? האזינו ובדקו את שיטת ההרפייה של ישי אמנו

המאמן ישי אמנו טוען ששיטת ההרפיה שלו מווסתת את האונה הקדמית במוח ומסייעת לריכוז. במיוחד עבורכם, הוא נכנס אל אולפן הקלטות בכדי לבצע "ניסוי כלים". הרגשתם שינוי? ספרו לנו בטוקבקים (אימון אישי)

(הקלטה: באדיבות "אולפן הבית")

"מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מגלים כי תרגול הרפיה עשוי להביא לסיגול דפוסי עבודה חדשים של המוח ולווסת את תפקוד האונה הקדמית הקשורה בריכוז", פותח את השיחה איתנו ישי אמנו, אותו הכרתם בחודשים האחרונים בעיקר כמאמן נינג'ה, זאת בעקבות סדרת הסרטונים שלו ב"כיכר השבת" בהם הדריך כיצד להתמודד עם מחבלים. ישי, במקביל לאמנויות הלחימה שלו, מלמד גם תרגילי הרפיה במכללת "רבדים" שהקים. לדבריו, מי שמבצע את התרגילים, "מסוגלים להביא עצמם למודעות מוחלטת של הרגע, הם מסוגלים לחיות כאן ועכשיו".

בקטע מיוחד שמפרסם אמנו ב"כיכר השבת", הוא מאפשר לכם להתנסות בשיטת ההרפיה שלו. כל מה שדרוש מכם הוא להפעיל את קטע האודיו שבראש הכתבה, לעצום את העיניים ולבצע את שלבי ההרפיה.

ישי אמנו (באדיבות המצלם)

"ריצ'רד דיווידסון מאוניברסיטת ויסקונסין השתמש ב-2003 בסריקות מוח כדי להראות שההרפיה מסיטה את הפעילות בחלק הקדמי של המוח - ממש מאחורי המצח - מהאונה השמאלית הקשורה לחשיבה ביקורתית, אנליטית והגיונית, לאונה הימנית הקשורה לתפיסה האינטואיטיבית והאסוציאטיבית".

"בעקבות המחקר טוען דיווידסון, שעיסוק קבוע בהרפיה משנה את הנטיות במוח ממצב של להילחם או לברוח למצב של קבלה ונינוחות. השינוי הזה, הוא אומר, מביא עמו עלייה בשביעות הרצון. אנשים שיש להם אופי שלילי הם בדרך כלל בעלי נטייה שמאלית (במוח). אנשים שהחלק הימני שלהם פעיל יותר הם טיפוסים נלהבים, בעלי תחומי עניין רבים, רגועים ונוטים להיות מאושרים יותר".

אמנו ממשיך ואומר כי "בפסיכולוגיה יש מונח שנקרא תת מודע והמח הקדמי, כי יש באדם שני מצבים. המח הקדמי הוא המח המבקר, שמשם נובעת הביקורת מה נכון ומה לא, ומה טוב ומה רע וזיכרון של טווח קצר".

"התת מודע זה המקום בו מאוחסן כל הזיכרון של כל האינפורמציה שאדם ראה וחווה בחייו. ושם המצב של יכולת אמונה גמורה, אין ביקורת וניתוח אלא מהות האדם וקליטת הכול כהווייתו ותובנות גמורות".

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"נכון להיום", מספר אמנו "בשיטות NLP או היפנוזה או שפת תת מודע וכו' הבינו שהמח הקדמי הוא המעכב או המטעה מלקבל אינפורמציה מהמציאות כהווייתה בלי לבקר אותה, וכאשר המבקר שהוא המדמה אינו מבורר זה מוביל למסקנות חיים מוטעות, ושכך בעצם נוצרת בעיה שיש בני אדם שמתחילים לעקל אינפורמציה בצורה לא נכונה ולחיות במסקנה שהם לא מוצלחים, או חושבים על דרכים רעות שהם צורת חיים נכונה, ולכן כל אחד לפי עניינו שונה בראיית חייו והבנתו לגבי טוב או רע מחברו שזה בסדר, רק יש כאלו שיצאו מאמות החברה המקובלות לנורמלי ותקין".

"בשיטות הריפוי האלו מנסים לעקוף את המבקר או המדמה בדרך שאדם ישמע את הדברים המעוברים אליו במצב של תת מודע, ללא ביקורת ודימוי ובכך תחדור לתודעתו".

ניסוי הילות שערך אמנו ומוכיח לכאורה שהשיטה עובדת:

שיטות ההרפייה שאמנו מלמד במכללה שהקים, כך הוא מספר, "בכוחן לבטל את המדמה לפרק זמן, עד שחוזר ונעור, וללמד את המשתמש את התחושה הפנימית של המדמה כך שיוכל בבחירתו להשתיק אותו". הוא מוסיך כי "מי הצליח להבין אותי עד כאן, מבין שיש פה דבר מופלא וחדש בתחום הטיפול".

"עם השנים למדתי לעומק את נושא תת המודע NLP, הקרנה אסטרלית וחלום מודע, דמיון מודרך ועוד. אשר יש במח מספר מצבים שכשמגדירים אותם בגלים נקראים גלי אלפא ביתא, גמא, תטא ודלתא. שהם עיקריים, שזה מצבים של ריכוז ערנות ופיקוס ורוגע ברמות שונות, ובדיוק כמו שמאמנים את הגוף במכון כושר על כל שריר, יצרתי הרפיה שעוברת בכל מצבי הגלים ומאמנת את המח לשליטה עצמית גבוהה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר