מדוע הזקן גדל בצבע ג'ינג'י למרות שאתם לא ג'ינג'ים?

נפתרה התעלומה שמשגעת המוני גברים בכל העולם: למה הזקן שלהם גדל בצבע ג'ינג'י למרות שצבע השיער שלהם בכלל חום כהה או בלונדיני? מומחי גנטיקה משיבים (מחקרים)

הזקן ג'ינג'י, השיער לא. איך זה יכול להיות? (צילום: shutterstock)

מאז שגדל לכם הזקן אי אז בשנות העשרה הבחנתם בתופעה מוזרה - שיערות ג'ינג'יות שגדלות בו למרות שאתם ממש לא ג'ינג'ים? אתם לא לבד.

"הגנים שקובעים את צבע השערה נחשבים למאפיינים תורשתיים שאינם דומיננטיים לחלוטין. משמעות הדבר היא שאין גן אחד ויחיד שאחראי לצבע השיער, אלא כל הגנים משפיעים זה על זה" אמרה פטרה האק-בלום, מומחית מ-Erfocentrum, מרכז המידע הלאומי לגנטיקה בהולנד בראיון ל-Motherboard.

לדבריה, השיער הג'ינג'י עצמו נגרם על ידי מוטציה בגן MC1R. שתי מוטציות כאלה גורמות לשיער בכל הגוף להיות ג'ינג'י, אך רק מוטציה אחת עלולה לגרום להופעת שיער ג'ינג'י במקומות לא צפויים (המקום הכי נפוץ: בזקן). כלומר, גם אם שיער בגוון חום שולט במשפחה, בקוד הגנטי ישנו גם גן "ג'ינג'י".

המסקנה? אם רק הזקן שלכם ג'ינג'י זה אומר שבשלב מסוים למישהו במשפחה שלכם היה שיער ג'ינג'י, אך הגנים מבטאים את עצמם בצורה שונה אצל אנשים שונים ובדורות שונים - כך שיתכן שאתם תהיו היחידים בבית עם צבע זקן ושיער ראש שאינם תואמים. עכשיו לכו תאשימו את בן הדוד של סבא של אמא שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר